چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال کتاب : در چاپ کتاب نیز مانند مابقی چاپ هایی که انجام می شود به دو شیوه چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام میگیرد ، در چاپ کتاب با استفاده از افست می بایست تیراژ های بیشتری را جهت چاپ در نظر گرفت و همچنین لازم به ذکر است که این گونه چاپ ها مستلزم در نظر گرفتن زمان بیشتری می باشد ، جهت چاپ کتاب به روش افست در صورتی که تعداد آنها بسیار زیاد باشد روشی کاملا مقرون به صرفه می باشد درحالیکه در چاپ کتاب به شیوه دیجیتال تنها برای تیراژ های کم مناسب می باشد که این روش چاپ بسیار فوری و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد .
در چه مواقعی از چاپ دیجیتال کتاب استفاده می شود ؟
۱) در ابتدای انتشار کتاب و دریافت تنها تعداد محدودی از نسخه چاپی کتابی که نگارش و تهیه شده می توان از این روش به علت مقرون به صرفه بودن آن به علت تیراژ کم می باشد .
۲) در زمانی که نیازمند چاپ در تیراژ محدودی می باشیم و هدف از چاپ کتاب صرفا در نظر گرفتن چاپ تعداد محدودی کتاب می باشد .
۳) زمانی که تصمیم به دادن کتاب به عنوان هدیه به شخصی داریم و نیازمند چاپ کتاب در یک نسخه می باشیم که در این حالت تنها چاپ یک نسخه از کتاب کافی می باشد .
۴) زمانیکه تمایل به اهدا کتاب به کتابخانه داریم و نیازمند یک نسخه از کتاب می باشیم .
در حالت کلی زمانی از چاپ دیجیتال کتاب استفاده می گردد که شخص تمایل به چاپ کتاب در تیراژ محدودی را دارا می باشد که استفاده از چاپ افست در این موقعیت اصلا مقرون به صرفه نمی باشد ، با استفاده از چاپ دیجیتال کتاب علاوه بر داشتن کتاب های چاپ شده با کیفیت عالی می توان در کمترین زمان ممکن نیز نسخه چاپی از کتاب مورد نظر را دریافت نمود .
سایز کتاب در چاپ دیجیتال به چه صورتی می باشد :
ابعادی که در چاپ کتاب از آنها استفاده می گردد می توان وزیری، قطعی،رحلی،رقعی و خشتی اشاره نمود و این در حالی است که امکان ایجاد سایز های کوچکتر با استفاده از برش برگ های کتاب وجود دارد و شما می توانید به آسانی با استفاده از سفارش دادن کتاب در سایز های مد نظر خود درخواست خود را ثبت نمایید که در این قسمت مزیت عمده ای که در چاپ دیجیتال کتاب وجود دارد امکان چاپ کتاب در سایزهای گوناگون و همچنین در تیراژ پایین می باشد به عنوان مثال در این مدل چاپ میتوان به آسانی ۱۰ عدد از کتاب مورد نظر را در سایز بزرگ و ۵ عدد را در سایز متوسط و پس از آن ۳۰ عدد را در سایز کوچک چاپ نمود و بدین ترتیب امکان سفارشی نمودن درخواست چاپ در این نوع چاپ به آسانی وجود دارد .
هزینه چاپ دیجیتال کتاب :
هزینه در چاپ کتاب به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این قسمت به بررسی برخی از این موارد پرداخته می شود :
جنس برگه :
در واقع جنس برگه هایی است که تمایل به چاپ کتاب بر روی آنها دارید .
جلد :
جلد در واقع محافظ و نگهدارنده برگه های یک کتاب می باشد که بدین طریق می توان هر نوع جنسی که مد نظر است را جهت جلد کتاب انتخاب نمایید .
روکش صفحات :
روکشی که بر روی صفحات قرار میگیرد نیز بر روی قیمت نهایی چاپ کتاب تاثیر گذار خواهد بود .
تعداد برگه :
تعداد برگه ها در واقع به تعداد برگه های یک کتاب مربوط می گردد .
و تیراژ :
تیراژ نیز نمایان گر تعداد کتاب هایی است که تصمیم به چاپ نمودن آنها را داریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.