چاپ بنر مکه

چاپ بنر مکه در مراسم حج عمره یا تمتع: در تمامی کشور های مسلمان مخصوصا ًدر کشور ما سالیانه افراد زیادی به حج مشرف می شوند که می تواند در قالب حج عمره یا تمتع باشد . برخی از افراد نیز برای اینکه با روند حج تمتع بهترآشنا شوند یک بار به سفر حج عمره می روند . تمامی این افراد در برگشت از سفر با برگزاری مراسمی تلاش می کنند تا اطرافیان و دوستان خود را در معنویت حج شریک کنند . اطرافیان نیز با چاپ اعلامیه ها و بنر هایی سعی می کنند خوش آمدگویی و عرض تبریک خود را در قالب بنر برای فرد بیان کنند . بدین منظور فرد برای چاپ این بنر ها یا بصورت حضوری به مراکز چاپ مراجعه می کند و یا با استفاده از سایت این شرکت ها و بعد از انتخاب طرح ، قالب ، سایز ،کیفیت بنر و چاپ آن را سفارش می دهد . تمامی مراکز چاپ متونی از قبل آماده شذه برای چاپ روی بنر مکه را در اختیار مشتری قرار می دهندکه فرد می تواند یا یکی از این متون را انتخاب کند و یا با توجه به میل و سلیقه خود متنی را برای چاپ به آن مرکز پیشنهاد دهد . این متون در بیشتر موارد از چند جمله تجاوز نمی کنند و بخش بیشتری از آن ها نیز به بیان نام حجاج اختصاص می یابد . بنرهای مکه بیشتر بصورت افقی چاپ می شوند تا برای بیننده چشم نواز تر باشند، البته این محدودیتی برای فرد در چاپ آن ها به صورت افقی ایجاد نخواهدکرد و افراد تنها باید براساس سلیقه خود شکل آن را انتخاب کنند . افراد هنگام چاپ این بنر ها باید در انتخاب رنگ پس زمینه دقت بیشتری را بخرج دهند ؛ چرا که بر خلاف بنر های تسلیت که بیشتر از رنگ های تیره در پس زمینه آن ها استفاده می کنند ، در چاپ بنر مکه باید از رنگ هایی به نسبت روشن تر و القا کننده حس شادی و مسرت استفاده شود .

 

چاپ بنر مکه

چاپ  را می توان نوعی اعلامیه نامیدکه خبر یا موضوعی را در معرض دید عموم قرار می دهد و از این طریق مطلبی را منتقل می کند ، به عبارتی چاپ بنر مکه را می توان نوعی پرچم تعریف کرد که در قالب تصاویر گرافیگی ، عکس و متن سعی در انتقال مفهوم را دارد . آگهی های تبلیغاتی در طی سالیان مختلف شکل های مختلفی را بخود گرفته اند تا اینکه هم اکنون آن ها را درقالب بنر ها می توانیم مشاهده کنیم . بنر ها به دلیل کیفیت مواد بکار رفته در آن ها از طول عمر بیشتری نسبت به سایر مواد همچون انواع پارچه های معمولی برخوردارند . بر خلاف پارچه های قدیمی که ایجاد طرح و نقش های مختلف روی آن ها بسیار دشوار بود ، ساختار ویژه این مواد باعث شده است تا بتوان توسط دستگاه های چاپ بنر شکل و رنگ های مختلفی را روی آن ها پیاده کرد و فرآیند چاپ را نیز درمدت زمان کوتاه تری انجام داد .

کاربرد بنر در مراسمات مختلف :

تمامی ویژگی های یاد شده باعث شده اند تا از چاپ بنر در زمینه های مختلفی استفاده شود . یکی از کاربردهای بنر در کشور ما برای عرض تبریک ، تسلیت یا گرامی داشت برخی مراسم است . این استفاده بقدری زیاد است که شاید بتوان گفت بنرهای تبلیغاتی روی بیلبورد ها نسبت به بنر های تبریک یا تسلیت تعداد مشتریان کمتری را در کشور ما دارد . از جایی که روزانه تعداد زیادی افراد در سطح یک کشور به رحمت ایزدی می پیوندند یا از زیارت باز می گردند مشتریان این بنرها هر روزه وجود دارد در حالی که اگر تعداد بنرهای تبلیغاتی سطح شهر را به حساب بیاوریم هیچ وقت تعداد آن ها از بنرهای تسلیت بیشتر نخواهد شد . حتی اجرای این بنر ها در مراسم مختلف زمانبندی های خاص خود را دارد . آن ها را یک یا چند روز قبل از اجرای مراسمات در محل مورد نظر نصب و با گذشت چند روز از اجرای مراسم در بیشتر موارد جمع آوری می کنند .  مکان نصب و قرار گیری بیشتر در جلو منازل یا محل کار فرد در مکانی روی دیوار است تا کاملاً در معرض دید باشد و اهالی آن محل بتوانند به راحتی آن ها را مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.