چاپ بنر محرم : از زمانی که انسان توانایی در دست گرفتن قلم را یافت و فهمید که می تواند تفکرات خود را در نگاره های گوناگون ذخیره و منتقل کند تا به امروز ، تصاویر و نوشته های فراوانی خلق گشته اند که هریک حاوی پیام های متعددی می باشند . این نگاره ها که گاه بواسطه استخوان و سنگی بر دیواره یک غار ثبت شده و گاه بواسطه چاپگرهای مدرن با رنگ و لعابی طبیعی و با کیفیت روی محصولات گوناگون نشسته اند ، هریک با طی مسیری مکانی و زمانی ، تمایلات ، دغدغه ها ، شرح حال و تفکرات انسان های مختلف را به هم نوعانشان انتقال داده و علاوه بر ایجاد ارتباط بدین وسیله ، تجارب شخصی خویش را نیز به مخاطبین خود منتقل کرده اند .

در همین رابطه ، موارد متعددی نیز در زندگی انسان و تاریخ حیات بشر روی زمین قرار داشته اند که با درون مایعی دینی و مذهبی ، در پی انتقال پیامی مهم به وی بوده اند . به عنوان مثال کتب آسمانی و در رأس آن ها قرآن ،  به عنوان نوشته ای که علاوه بر تبیین مفاهیمی چون توحید و معاد در پی ارائه برنامه ای جامع برای دنیا و کاربردی برای آخرت بوده اند ، از همین روش استفاده کرده و با واسطه قرار دادن حروفی مکتوب به هدف خود رسیده اند .

امروزه بواسطه پیشرفت تکنولوژی و همچنین خلاقیت انسان در نحوه انتشار تفکرات خود ، چاپ بنر به یکی از روش هایی تبدیل شده است که می تواند با قیمتی مناسب ، پیامی را در ابعادی قابل توجه در کسری از ساعت پدید آورده و با امکان نصب خود در هر گوشه و کناری بر ذهن مخاطبینش تاثیر گذارد . چاپ بنر محرم به عنوان یکی از همین خروجی ها ، از یک سو با امکان نمایش مرقد امام حسین (ع) و سردار با وفای سپاهشان حضرت عباس (ع) ( بین الحرمین ) دل مشتاقان زیارت به این ارض مقدس را به آنجا پرواز داده و از سویی دیگر با نمایش تصاویری مرتبط با عزاداری ، طراحی های گرافیکی ، اینفوگرافی ها و همچنین انتقال پیام های عاشورایی که یکی از مهمترین اهداف قیام امام سوم شیعیان بود ، بابی جدید ولو موقتی پیش روی مخاطبین خود باز کند .

چاپ بنر محرم توسط مجموعه بلوط چاپ این امکان را برای پیروان آن حضرت فراهم می آورد تا با ابتیاع بنری که حاوی اشعار مدح و ثنای اهل بیت بوده ، ذکر مصیبت آنان را داشته و یا ظلم حادث شده بر آنان را یادآوری کنند ، با صرفه جویی در هزینه های چاپ ، از این محصول تا سال ها استفاده کرده و از این روی مبالغی که عمدتاً کمک افراد خیر به هیئت می باشد را در مسیر درستی صرف نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.