چاپ بنر محدوده انقلاب

چاپ بنر محدوده انقلاب : اگر از هر یک از هموطنانمان حتی اگر ساکن تهران نباشد هم درباره میادین یا محلات معروف پایتخت سوالی بپرسیم ،  بی تردید میدان انقلاب یکی گزینه های ثابتیست که به آن اشاره خواهد شد . این میدان و راسته که پیش از انقلاب اسلامی به میدان ۲۴ اسفند یا مجسمه بواسطه قرار گرفتن مجسمه رضا شاه در آن معروف بود ، پس از این دگرگونی سیاسی به « میدان انقلاب اسلامی» تغییر نام یافت .

میدان انقلاب از این جهت پر اهمیت و قابل توجه است که یکی از نقاط تلاقی شاهراه های شهر تهران به حساب می آید . این میدان در شرق ، خیابان انقلاب (و به ترتیب چهارراه های وصال ، ولیعصر ، میدان فردوسی و …) و در قسمت غربی خود خیابان آزادی را داشته و در ضلع شمالی و جنوبی خود نیز به ترتیب خیابان های کارگر شمالی و جنوبی را به یکدیگر متصل می کند.

 

اگر تاریخچه تاسیس دانشگاه تهران را مطالعه کرده باشید می دانید که این ناحیه در گذشته های نه چندان دور و تاریخ معاصر ما پادگانی نظامی بوده است که به دستور مسئولین وقت به مکان دیگری منتقل شده و جای خود را به دانشگاه تهران که به یاری چندی از فرهیختگان و اندیشمندان ایرانی تاسیس شد ، داد .

وجود دانشگاه تهران در این ناحیه سبب شد تا این منطقه به کانونی برای شکل‌گیری موسسات و دفاتر خدمات فرهنگی و محصولات نوشتاری تبدیل گردد ، بطوریکه امروز شاهد کتاب فروشی های پرشمار ، انتشاراتی های بزرگ ، لوازم تحریری هایی با محصولاتی تخصصی و کمیاب ،  دارالترجمه زبان های گوناگون و در نهایت چاپخانه های پر شماری با تنوع کاری بسیار بالا در این ناحیه هستیم .

در همین راستا ، مطلبی که شاید کمتر به آن توجه کرده باشید این است که با وجود اینکه در این ناحیه خدمات چاپ برای کاغذ به وفور وجود داشته و این خیابان را از این حیث به یکی از قطب‌های شناخته شده این امور در سطح کشور تبدیل کرده است ، اما چاپ بنر مجریان زیادی نداشته و چنانچه در این منطقه ، فرد یا مجموعه ای به این کار مشغول باشند ، آن را نه به صورت تخصصی بلکه به عنوان حرفه ای در کنار شغل ثابت خود – مانند چاپ کارت ویزیت و یا سایر امور تبلیغاتی – انجام می دهند .

با صرف نظر از افرادی که به چاپ بنر محدوده انقلاب نیازمندند تا بتوانند کتب یا شرح محصولات خود را به عموم عابرین معرفی نمایند –  مانند بنرهایی حاوی اطلاعاتی چون فروش کتب مهندسی ، حقوقی ، علوم انسانی ، علوم اجتماعی ، رمان ، تاریخی ، کمک درسی و غیره – و همچنین از این پدیده به عنوان تابلوی سردر مغازه خود استفاده می کنند ، بسیاری از مجموعه های این منطقه در پی بزرگداشت مناسبت های گوناگونی می باشند که با کمک بنر امکان پذیر است .  به عنوان مثال بزرگداشت تولد یا شهادت ائمه و یا شخصیت های سرشناس ، عرض تسلیت و تبریک به سایرین به مناسبت های مختلف و یادبود رویدادهای ملی مانند ۲۲ بهمن ، رخدادهای میانه خرداد یا عید نوروز از جمله مناسبت هایی هستند که ممکن است نیازمند چاپ بنر محدوده انقلاب باشند .

از این گذشته این ناحیه به دلیل مرکزیت خود پذیرای کاسبانی از سراسر تهران و حتی شهرهای اطراف می باشد . به بیانی دیگر و بطور مثال در ناحیه ای مانند شمال غربی تهران ، احتمال اینکه کسبه از ساکنین همین منطقه باشند بمراتب بیشتر از حالتیست که از نواحی دیگری به این منطقه می آیند ، این در شرایطیست که در مناطق مرکزی تهران از قبیل بازار یا همین خیابان انقلاب به دلیل مرکزیت آن که با وجود خط مترو ، خطوط اتوبوس های عادی و تندرو و خطوط تاکسی دسترسی هم آسانتر است ، شاهد حضور به هم رساندن مراجعین و مغازه داران فراوانی از سرتاسر پایتخت هستیم .

این افراد با وجود مراجعه به محل کار خود پیش از بازگشایی دفاتر فنی محل زندگی خود و همچنین بازگشت پس از آن ها ، عملاً فرصت چندانی برای سفارش چاپ بنر نخواند داشت ، به ویژه اینکه در اغلب موارد این کار عملی عجله ای و غیر منتظره می باشد ؛ در نتیجه چاپ بلوط به عنوان سامانه تخصصی چاپ بنر در مرکز ، جنوب و غرب تهران آماده چاپ بنر محدوده انقلاب می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.