چاپ بنر در افسریه

چاپ بنر در افسریه : امروزه چنانچه گردشی در سطح شهر داشته باشیم، دشوار است تا خیابانی را پیدا کنیم که پیام‌های بازرگانی چاپی در آن وجود نداشته باشند . از سردر مغازه‌هایی فعال در حوزه‌های مختلف گرفته تا میان بلوارها، کنار پل‌های هوایی، تابلوهای ایستاده یا توکار کنارگذری مملو از تبلیغاتیست که به معرفی یک محصول یا دعوت به استفاده از یک خدمت پرداخته و بدین ترتیب در چشم مخاطبین بسیاری می درخشند .


با گذر از تابلوهای تبلیغاتی نوبت به بیلبورهایی می ‌رسد که گاه به سفارش سازمان‌هایی دولتی به بزرگداشت رویدادی ملی یا مذهبی پرداخته یا در زمینه‌های آموزشی اشاعه دهنده فرهنگ خوبی در جامعه می شوند . در نهایت استفاده از این محصولات در قالب بنرهای تسلیت به بازماندگان یک متوفی ، زائری که از حج یا عتبات عالیات بازگشته است یا جشن گرفتن و تبریک کسب موفقیت یک شهروند، به عنوان عام‌ترین موارد استفاده این محصول از دیگر کاربردهای چاپ بنر در کشورمان می باشد .

با کنار هم گذاشتن همه این کاربردها کنار یکدیگر می بینیم که چه به عنوان مخاطب و چه به عنوان سفارش دهنده این محصولات به مکانی نزدیک به محل کار یا سکونت خود نیاز داریم که بتواند پیام‌ها، شعار، تصاویر و مفاهیم مورد نظرمان را بر روی رول‌های بنر چاپ نماید . در همین رابطه قصد داریم تا در ادامه به بررسی چاپ بنر در یکی از محلات شرقی تهران، یعنی افسریه بپردازیم !


زمانی که به نقشه شهرهای بزرگ و مدرن دنیا (مثلاً شیکاگو) نگاه می‌کنیم یک ویژگی خاص در آن ها وجود دارد که بسیار به چشم می‌آید و آن نظم مثال زدنی خیابان ها، قرار گیری تار و پود گونه آن ها و وجود گذرگاه های پر تعداد عمود بر یکدیگر می باشد .

افسریه


در حالی که در بسیاری از مناطق تهران به کوچه و خیابان‌های پر پیچ و خم یا دارای زوایای تند و باز با یکدیگر عادت کرده‌ایم، محله‌ای به نام افسریه نیز در پایتخت وجود دارد که از قاعده شهرهای مذکور پیروی کرده و توانسته است تا در معماری خود جلوه‌ای از نظم و شهرسازی اصولی را نمایان کند .

برای فردی که خود ساکن محله افسریه است (که ممکن است خود شما نیز یکی از آن ها باشید) صحبت از این ویژگی ها تازگی نداشته و معرفی محله‌ای که در آن زندگی می کنند جذابیتی ندارد اما به طور کلی می توان گفت که این محله که در شرق تهران واقع شده است از طرفین خود به بزرگراه بسیج، شهرک والفجر، قصر فیروزه و سه‌راه افسریه ختم می شود .

در خصوص ساختار منظمی که به آن اشاره شد می توان به ۳ خیابان موازی با نام‌های ۱۵ متری اول ، دوم و سوم که با ۴۵ کوچه موازی به انضمام خیابان شرقی-غربی ۲۰ متری افسریه زاویه‌ای قائمه تشکیل می دهند اشاره کرد .

چاپ بنر در افسریه

با بررسی جزئی تر این محله به این نکته پی می‌بریم که علاوه بر همه مراکز اداری و تجاری نیازمند بنر و متقاضی استفاده از آن در امر تبلیغات ، افراد مذهبی پرشماری که در آن ساکن می باشند به عنوان کاربران همیشگی این محصول مصرف بیشتری نسبت به دیگر اقشار جامعه داشته (مثلاً به مناسبت ایام سوگواری محرم یا فاطمیه، اعلام برنامه هفتگی هیئت‌ها، بزرگداشت یاد و خاطره یک شهید و …) و نیازمند استفاده از خدمات مجموعه ای مانند بلوط چاپ می باشند تا بدین ترتیب بتوانند محصولات مورد نیاز خود را سفارش داده و دریافت نمایند .


اگرچه وجود چنین مجموعه ای در همسایگی ما سبب می شود تا به وی رجوع کرده و ترجیح دهیم تا بنر مذکور را وی برایمان آماده کند، اما شرایط زندگی امروزی به کلی با دهه‌ها قبلی فرق کرده و گستره محیطی که در آن زندگی می کنیم از چند خیابان اطرافمان فراتر رفته است .


استفاده از پیک‌های موتوری به عنوان یکی از مصادیقی که در این تغییرات به وجود آمده اند ، امروزه به حدی رایج شده اند که حمل و نقل یک محصول و حتی مسافر توسط آنان برای هیچ فردی عجیب نمی باشد . این در حالیست که سفارش یک محصول نیز بواسطه درگاه‌های اینترنتی سبب شده است تا بحث خرید در گرو حضور فیزیکیشان قرار نداشته و بتوانند کالای مد نظرششان را از راه دور خریداری نمایند .

بلوط چاپ


با کنار هم قرار دادن این عوامل می‌بینیم که برقراری ارتباط با کسب و کاری که در نزدیکی ما قرار دارد تا حدودی رنگ باخته و رقیبی جدی تحت عنوان سفارش آنلاین پیدا کرده است . با عنایت به این توضیحات باید گفت که مجموعه چاپ شبانه روزی بلوط آماده است تا پس از درج سفارش آنلاین شما آن را به سرعت چاپ نموده و برایتان ارسال نماید ، حتی اگر چاپ بنر در افسریه مد نظر شماست !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.