چاپ بنر در ابعاد دلخواه

چاپ بنر در ابعاد دلخواه : افرادی که به صورت تخصصی با چاپ بنر در ارتباط نیستند ، هنگام شنیدن نام این پدیده تنها مستطیلی نامتعارف و بسیار بلندی را به خاطر می آورد که اطلاعات و تصاویری روی آن حک شده است .

در همین رابطه افرادی که بیشتر درگیر این پدیده هستند و به عنوان بخشی از کار خود یا به اقتضای فعالیت‌ های روزمره شان از این وسیله استفاده می کنند می دانند که بنر ها دارای محدودیت ابعادی خاصی نبوده و می‌توان آن ها را در هر ابعاد و اندازه ای چاپ و استفاده کرد .

در ساخت یک وسیله که دارای قطعات متعددی می باشد همواره  قسمتی که تعداد کلی محصولات تولید شده را تعیین کرده و انجام عملیات ساخت را متوقف می سازد ، قسمتیست که به هنگام تولید زودتر از سایر بخش ها تمام می شود . این محصولات که “محدودکننده” نام دارند چنانچه به تناسب قسمت های دیگر باشند یا به عبارتی دیگر با تلورانس پایین نسبت به قسمت های دیگر تمام شوند ، هزینه نهایی تولید نیز پایین می آید .

اگر بخواهیم مثالی ساده برای این توضیحات طرح کنیم می توانیم به ساخت عروسک‌های اشاره کنیم که دارای سه قسمت اصلی سر ، تنه اصلی و دو دست هستند . در این مثال تعداد سر و تنه ها برای ساخت عروسک های گوناگون باید با یکدیگر برابر باشد ، ترکیبی که به ازای هر کدامشان نیازمند یک جفت دست هستیم .  در پروسه تولید اگر تعداد این سر ها و تن ها با یکدیگر برابر نباشد ، ما تنها قادر خواهیم بود تا به تعداد نمونه کمتر عروسک های جدیدی بسازیم ، نمونه ای که دیگر به وجود هزاران دست اضافه (ضرری سنگین) یا تناسب آن ها با تعداد سرها (کمینه بلااستفاده ماندن مواد اولیه) توجهی ندارد و چنانچه تمام شود ، عملیات تولید متوقف می شود .

حال این مثال به چه دلیلی بیان شد ؟ با بازگشت به مطلب اصلی خود یا همان چاپ بنر در نگاه اول شاید هیچ ارتباطی میان ساخت عروسک یا تولید محصولات مشابه که به محدود کننده وابسته هستند با چاپ بنر وجود نداشته باشد اما چنانچه دقیق تر به موضوع نگاه کنیم خواهیم دید که ما در عمل چاپ نیز دارای محدود کننده هستیم .

این محدودکننده  که در اصل عرض دستگاه چاپگر ما می باشد قادر است تا اندازه خاصی را چاپ کند . در حالیکه می ‌توانیم پارچه ای را با طول های متغیر و بسیار طولانی در دستگاه قرار داده و آنها را چاپ کنیم ، این عرض دستگاه است که همانند قطعات تمام شده مثال بالا ، با توجه به اینکه نمی‌تواند پارچه ای عریض تر را در خود جای دهد دست ما را در چاپ بنر در ابعاد دلخواه می بندد ، لذا شاید یکی از دلایلی که بنر های اطراف ما جملگی مستطیل شکل با طولی سه یا چهار برابر عرضشان هستند همین نکته باشد .

در ادامه باید گفت که چاپ بنر در ابعاد دلخواه امری غیر ممکن نبوده و به طریق دیگری امکان پذیر است . به عنوان مثال در مجموعه چاپ بلوط که سامانه چاپ بنر های پنج متری نیز می باشد ، محدودیتی در خصوص عرض دستگاه مذکور وجود ندارد ، چرا که عموماً فردی پیدا نمی شود که برای یک استفاده شخصی مانند چاپ تصویر خود ، یک هنرمند یا منظره محبوبش از بنری با عرض بیش از ۵ متر استفاده کند  ، پس می تواند شکل دو بعدی خود را در ابعادی مطلوب به دست آورد .

با توجه به همین مسئله چانچه متقاضیان این قصد چاپ بنر در ابعاد دلخواه را داشته باشند می‌توانند با ارائه تصویر با کیفیتی بالا یا متنی که می‌خواهند آن را چاپ کنند به این مجموعه مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را در اندک زمانی – در مقایسه با حجم کار – تحویل بگیرند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.