مزایای بنر اکوسالونت

پیش از ورود به مبحث مزایای بنر اکوسالونت ، ارائه توضیحاتی در خصوص این نوع چاپ با ذکر مثالی ساده و کلیاتی از آن خالی از لطف نیست .  فرض کنید که با استفاده از آبرنگ ، گواش و دیگر رنگ های جوهری و مایع قصد داریم تا صفحه ای کاغذی را رنگ کرده و طرح مشخصی را روی آن پر کنیم . در همین رابطه چنانچه بخواهیم از شرّه کردن و در هم آمیختن رنگ ها در مرز مشترکشان جلوگیری کنیم ، ملزم به استفاده از رنگی با اندازه کمتر هستیم که این عامل سبب می‌شود تا قدرت طرح مورد نظرمان روی صفحه کاغذی پایین آمده و عملاً خواسته ما را برآورده نکند . این در حالیست که با این روش کیفیت این اثر به حدی کم است که از دور معلوم نبوده و در اقصی نقاط آن می توانیم نقاط رنگ نشده متعددی را ببینیم ؛ لذا نیازمند استفاده از ماده رنگی با غلظت و حجم بیشتری خواهیم که این افزایش ماده سبب می شود تا علاوه بر دیرتر خشک شدن رنگ ، امکان حرکت و شناوری آن روی صفحه کاغذی نیز به وجود آید ، مبلغ صرف شده برای رنگ مورد نظر بیشتر شده و با افتادن اثر ” از آن سوی بوم” ، با وجود اینکه طرح مذکور پر رنگ و خوانا می باشد ، اما فاقد دقت کافی خواهد بود .

حال فرض کنیم در مقابل این دو روش که هیچ‌کدام خواسته ما را بصورت کامل برآورده نمی سازند ، روش جدیدی به وجود آید که با استفاده از مواد و ابزار جدید پروسه رنگ آمیزی را به نحوی ساده و با کیفیت تر انجام دهد . در این روش با فرض اینکه رنگ مورد نظر ما به صورت کنترل شده ، با پاشش در ابعاد بسیار ریز و با کیفیت بالا بر روی مرزهای مشخص شده اعمال می شود ، باعث می‌شود تا از یک ‌سو کیفیت محصولات مورد نظرمان حفظ شده و سویی دیگر رنگ در جای خود ثابت مانده و با بهینه شدن اندازه مصرف رنگ ، در هزینه های اجتناب ناپذیر هم صرفه جویی شود .

 

با در نظر گرفتن این توضیحات باید بدانید که استفاده از روش اول که با بهره گیری از موادی با ویژگی های نامطلوب شیمیایی و مضر برای سلامت انسان پیگیری می شود ، روش سالونت نام دارد ، این در حالیست که در روش دوم که با دستگاه و رنگی خاص صورت می پذیرد ، پودری که به عمق ماده – در حد ۲ تا ۴ میکرون – نفوذ کرده و روی آن خشک می شود اکوسالونت گفته می شود .

سبکی وزن رنگ ، کیفیت بالا در خلق تصاویر حجیم ، شفافیت مثال زدنی ، تقسیم بندی در دو دسته ی زود خشک شونده و دیر خشک شود ، عدم پراکندن بوی نامطبوع ، پاک شدن در اثر برخورد با مواد شیمیایی و حلال های رایج (که از نظر برخی از معایب آن می باشد نه مزایا ، ولی در مجموع خوب یا بد بودن این عامل با کاربرد  چاپ بنر مورد نظر رابطه مستقیمی دارد ) و امکان اعمال آن بر روی سطوح پلاستیکی ، شیشه ای و سنگی از دیگر مزایای استفاده مزایای بنر اکوسالونت می باشد .

زمانی که قصد چاپ یک بنر با هر کاربردی را داریم ، خوانایی مطالب آن به ویژه از دور ، عدم تخریب این کالا در اثر عوامد نا مساعد جوی ، مقاومت بالا در برابر نور خورشید ، جریان باد و آب ، عدم کاهش کیفیت در کوتاه مدت ، عدم داشتن خطر و تهدیدات زیست محیطی و … کمترین انتظارات ما از این محصول می باشد . این موارد به عنوان مزایای بنر اکوسالونت سبب می شوند تا کارفرمایی که قصد تهیه بنری خاص را دارد ، علاوه بر اینکه در اندک زمانی به محصول مورد نظر خود می رسد ، می تواند در هزینه های خود نیز صرفه جویی کرده و با حداقل هزینه به بالاترین کیفیت ممکن در دسترس برسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.