مراحل ساخت تابلو فلکسی

مراحل ساخت تابلو فلکسی

مراحل ساخت تابلو فلکسی : تابلوهای فلکسی یکی از قوی ترین راه های ارتباطی و بازاریابی هستند که این روزها اکثر کسب و کارهای در ارتباط مستقیم با ارباب رجوع عام برای معرفی حرفه خود از آنها استفاده می کنند.

این تابلو ها به دلیل ظاهر متفاوتشان نسبت به تابلو های نسل قبل که معمولاً از بنر یا مواد پلاستیکی ساخته می شدند، این روزها از طرفداران زیادی برخوردار هستند.

شاید بتوان گفت که امکان نورپردازی در آنها نیز یکی از عواملی محسوب می شود که افراد زیادی را به ساخت چنین تابلوهایی برای کسب و کار خود ترغیب می کند زیرا استفاده از نور باعث می شود که تابلو در تاریکی شب ، زیباتر از روز خود را نشان دهد. موضوعی که در این مطلب به آن می پردازیم مراحل ساخت تابلو فلکسی است که قصد داریم در ادامه به صورت کامل و مفصل آن را شرح دهیم.

اگر بخواهیم این مراحل را به طور کلی تقسیم بندی کنیم ساخت تابلو فلکسی دارای چهار مرحله اصلی است . ابتدایی ترین مرحله آن طراحی تابلو می باشد ؛ پس از آن چاپ طرح مورد نظر در مرحله بعد است. پس از اتمام چاپ مرحله سوم ساخت قاب تابلو است و در نهایت آخرین مراحله از ساخت تابلو فلکسی به موضوع نورپردازی آن مربوط می شود.

 

طراحی و چاپ فلکسی

همانطور که گفتیم مراحل ساخت تابلو فلکسی را می توان به چهار دسته اصلی تقسیم بندی کرد.

اولین مرحله ای که استارت کار را می زند انجام طراحی تابلو است. شاید بتوان گفت این مرحله یکی از مهمترین قسمت های کار است زیرا تابلویی که زیبا طراحی نشده باشد نمی تواند نظر مخاطب را جلب کند و استفاده از بهترین نورپردازی ها و زیباترین قاب ها نیز نمی تواند تاثیر زیادی در جلب نظر مشتریان بگذارد.

در تابلو سازی ها عموماً کار به این شکل انجام می شود که در مرحله اول مشتری طرح خود را به صورت کلامی به مسئول طراحی گرافیکی مجموعه می گوید و او مسئول طراحی تابلوی مشتری خواهد شد ( البته در برخی مواقع مشتری طرح خود را به صورت فایل طراحی شده به مجموعه ارائه می کند که در این صورت تمام مسئولیت آن بر عهده ایشان خواهد بود).

پس از اینکه مسئول امور گرافیکی مجموعه ، طراحی تابلو را با استفاده از انواع نرم افزارهای طراحی و گرافیکی به پایان رساند ، این طرح به مشتری نشان داده می شود و در صورت تایید او به دومین مرحله از مراحل ساخت تابلو فلکسی وارد می شویم.

پس از آنکه طرح به تایید مشتری رسید عملیات چاپ فلکس بر روی فلکسی خام آغاز می شود. این کار با استفاده از انواع دستگاه های چاپ فلکسی انجام می گیرد. لازم به ذکر است که چگونگی طراحی تابلو با چگونگی چاپ آن رابطه مستقیمی دارد ؛ به این شکل که باید در هنگام طراحی به این موضوع دقت شود که از چه رنگ هایی استفاده می شود .

استفاده از برخی رنگ ها در مانیتور کامپیوتر بسیار زیبا جلوه می کند اما ممکن است پس از چاپ مشاهده کنید که رنگی که چاپ شده آن چیزی نیست که مد نظرتان بوده است! این موضوع به دلیل تفاوت سیستم های رنگ بندی کامپیوتر ها و دستگاه های چاپ است که گاهی باعث پیش آمدن چنین موضوعاتی می شود و چاره آن سپردن کار طراحی تابلو به فردی است که توانایی و تخصص لازم را داشته باشد.

ساخت فریم و نورپردازی

در سومین مرحله از مراحل ساخت تابلو فلکسی باید اقدام به ساخت قاب تابلو یا فریم آن کنیم. این قاب بر اساس اندازه هایی که مشتری درخواست کرده و فلکسی مورد نظر نیز در همان ابعاد چاپ شده است ساخته می شود. این قاب ها اغلب کامپوزیت می باشند.

پس از ساخت فریم سپری از جنس PVC برای زیرسازی قاب مورد نظر نصب می گردد. پس از انجام این کار و وقتی که قاب تابلو به صورت کامل ساخته شد ، نوبت به آخرین مرحله از ساخت تابلو فلکسی یعنی نورپردازی می رسد.

در مورد نورپردازی باید بگوییم که این کار تا همین اواخر با استفاده از لامپ های مهتابی صورت می گرفت ، اما از آنجایی که کیفیت نور و روشنایی این لامپ ها مطلوب نبودند و همچنین مصرف بسیار بالایی داشتند و در مدت زمان کوتاهی می سوختند ، صنعت تابلو سازی به سمت استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تری مانند لامپ های SMD روی آورد.

روشنایی های SMD مصرف انرژی را تا سطح ۸۵ درصد کاهش می دهند و از کیفیت نور دهی و طول عمر بیشتری نیز نسبت به انواع روشنایی های دیگر برخوردار هستند.

پس از انجام این مرحله حال تنها یک کار لازم است و آن متصل کردن فلکسی چاپ شده بر روی قابی است که به اندازه آن آماده شده است. این تابلو پس از اتصال فلکسی به فریم برای استفاده آماده است و کافی است که منبع برق آن تامین شود و در جایی که از پیش برای آن تعیین شده نصب گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.