رویه تابلو فلکسی

رویه تابلو فلکسی : بسیاری از محصولاتی که در زندگی خود استفاده می کنیم ، ساختاری یک تکه نداشته و از به هم پیوستن چند قطعه به یکدیگر ساخته شده اند .

در همین رابطه در موارد متعددی که در مواجه با ساختارهای مکانیکی بیشتر دیده می شوند ، گاهی به خود می گوییم که چنانچه این قطعات به یکدیگر به طور دائمی چسبیده ، به یکدیگر جوش داده شده و یا به کلی از اول به صورت یک تکه ساخته می شدند زحمت تعمیرات و نگهداری از آن ها کمتر می شد .

این در حالیست که چنانچه به بطن این کار نفوذ کرده و فلسفه چنین طراحی های را ببینیم مشاهده می کنیم که ساخت یک محصول در گرو مونتاژ قطعات مختلف بوده و فارغ از جنس هریک ، نمی تواستیم این محصولات را به صورت یک مرحله ای بسازیم .

تحرک بعضی قسمت ها آن ها را در شرف فرسایش بیشتری قرار می دهد ، لذا مستلزم ساخته شدن با موادی غیر از آنچه که سایر بخش ها را تشکیل داده اند هستند . همین تحرک گاهی بزرگترین عامل برای عدم اتصال صددرصدی قطعات به یکدیگر بوده و گاهی سازوکار محصولات مختلف بر روی همین چندگانگی استوار شده است . گاهی هم به دلیل فعالیت یک قطعه در دو یا چند محیط مجزا و غیر متشابه باید به منظور سازگاری با همه آن ها به طریقی ویژه ساخته شود .

امکان تعویض قطعات یک مجموعه ، ضامن بقا و احیای ‌آن‌هاست !

یکی از مهمترین دلایلی که یک محصول به صورت تکه های تفکیک پذیر ساخته می شود ، ایجاد شرایطی برای تعویض بخش های معیوب و آسیب دیده آن می باشد . به طور مثال فرض کنید وسیله ای میلیون ها تومان ارزش داشته و تبعاً خرابی آن به معنای تضییع این مبلغ می باشد .

حال با فرض اینکه طراح و سازنده این محصول مشکل تولیدهای خود را دانسته ، مشکلات به وجود آمده را در ساختار قطعه ای ضعیف دیده و در جهت بهبود و رفع آن ها حرکت کرده باشد ، با امکان جابجا کردن این قطعات با نمونه های دیگر عملاً فرصت احیای این وسایل را به وجود آورده با صرفه جویی در مبالغی که از جیب مشتریانش می رود ، عملاً نزد آن ها محبوب تر نیز می شود .

اگرچه این مثال کاملاً مطابق توضیحات فوق نبوده و از جهاتی قیمت فلکسی خام را پوشش می دهد اما فرض کنید گوشی تلفن همراه شما با قابلیت ها و خروجی ایده آلی که دارد ، رضایت کاملتان را جلب کرده و به طور کلی از کار با آن خشنودید .

حال در چنین مواقعی اگر گلس رویی آن آسیب دیده ، رنگ بامپر کناری آن پریده و یا قاب پشت این محصول شکسته باشد ، آیا این محصول را کنار گذاشته و تلفن همراه دیگری می خرید ! اگرچه شاید فردی چنین کاری کند ، اما خود من بشخصه در هنگام قرار گیری در چنین شرایطی ترجیح می دهم تا با تعویض قسمت های آسیب دیده ، مجداً این محصول را به مسیر حرکتش باز گردانم .

رویه تابلو فلکسی

با توجه به توضیحات فوق ، پدیده ای که با عنوان تابلوی بلک لایت از آن یاد می کنیم هم همانند مجموعه های منظم دیگر ، ساختاری متشکل از چندین و چند بخش بوده که ممکن است بدون حضور بخش هایی از آن نیز کاربرد داشته و از سویی دیگر فقدان یکی از آن ها وظیفه و اهداف کلی این مجموعه را تحت الشعاع قرار دهد .

به عنوان مثال در همین تابلوها ، چارچوب های فلزی بخشی از این ساختار بوده که همه قطعات روی آن نصب می شوند . لامپ های مهتابی ، LED یا دیگر چشمه های منیر ، لایه مات کننده و نهایتاً مدیای چاپ شده ( چاپ فلکس و چاپ بنر ) بخش هایی هستند که به این شاکله معنا بخشیده و سبب می شوند تا از این محصول به عنوان یک تابلوی فلکسی فیس کاربردی یاد کنیم .

همانطور که می بینیم ، این ساختار با فقدان برخی از این بخش ها مانند چراغ های روشن نیز با ضریبی پایین تر کاربرد داشته و می تواند به امر تبلیغات – هدف از ساخت این تابلوها – بپردازد . این در حالیست که وجود بخش های دیگری نظیر خود مدیای چاپی اجتناب ناپذیر بوده و چنانچه این رویه وجود نداشته باشد ، عملاً باکس مورد نظر کاربرد خاصی ندارد .

طبق توضیحاتی که در مقدمه دادیم ، اینکه قطعات یک مجموعه قابلیت تعویض پذیری داشته باشند سبب می شود تا در صورت خرابی آن ها بتوانیم با یک جابجایی ساده وسیله مورد نظر را به مسیر خود بازگردانده و بدون صرف هزینه هایی سنگین ، مجدداً به نحو احسن از آن استفاده کنیم .

مزایای تعویض پوسته تابلو فلکسی

زمانی که رویه تابلو فلکسی عوض می شود ، به ظاهر فقط یک لایه سطحی به روز شده است ، اما در حقیقت ما ساختاری به کل تازه ساخته و مفهومی کاملاً متفاوت با آنچه که پیش از این وجود داشته است ارائه داده ایم .

به عنوان مثال در مراکز خریدی که تابلوهای نورانی اجاره داده می شوند ، مسلماً با هربار عوض شدن سفارش دهنده ساختار تابلو به کلی با پدیده ای جدید جابجا نمی شود ، بلکه با نصب رویه ای جدید ، مخاطبین خود را به این فکر که تابلو جدید شده است سوق می دهد .

در خصوص مصارف خصوصی (چاپ فلکسی تنها برای یک فرد یا مجموعه) تعویض رویه تابلو فلکسی سبب می شود تا صاحب امتیاز یک تابلو با فراغ بال در صورت نیاز یا به دلخواه رویه مورد نظر را عوض کرده و با گرافیکی جدیدتر با مخاطبین خود به مبادله اطلاعات بپردازد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.