چاپ بنر مهمانی

چاپ بنر مهمانی : می دانیم که میکسد زون (Mixed Zone) به راهرویی گفته می شود که عموماً در سر راه رختکن یک استادیوم تا زمین بازی یا راه خروجی این ورزشگاه قرار داشته و در محوطه مختلط ، ورزشکاران به سوال خبرنگاران پاسخ می دهند . اگرچه میکسدزون ها کاربری های متنوعی داشته و حتی به محل های عبور افراد سرشناس محدود نمی شوند ، اما یکی از مهمترین کاربردهای آن ها ، نمایش اطلاعاتی است که به نمایش می گذارند . آیا شما تا بحال پس زمینه ای در یک مصاحبه تلوزیونی مشاهده کردیه اید که گوشه ای از آن نام یا نشان های متعدد حامیان مالی (لسپانسر) نمایان نباشد ! من که چنین چیزی تا کنون ندیده ام .

پس می توان نتیجه گرفت که این گونه بنر ها که پوشش دهنده فضای پشت سر ورزشکاران ، خبرنگاران ، سخنرانان ، مجریان و دیگر افراد سرشناس برای مردم هستند ، عموماً نقشی تبلیغاتی داشته و به عنوان بیلبوردی در ابعاد خاص و محل قرار گیری خاص تر (مقابل دیدگان میلیون های بیننده تلوزیونی ) مورد استفاده قرار می گیرند . نکته جالب توجه در خصوص بنرهای اینچنینی و به ویژه چاپ بنر مهمانی را می توان نصب آن ها در مراسمات فرش قرمز (Red carpet) مختلف دانست . پهن کردن فرش قرمز که ابتدا رسمی برای ابراز ارادت و احترام به یک شخصیت سیاسی و نشان دهنده شکوه و جلال این فرد بود ، رفته رفته مسیر خود را به جشنواره های هنری باز کرده و به یکی از قسمت های جدانشدنی فستیوال های مختلف تبدیل شده است . این اقدامات که از جشنواره های اسکار (آکادمی) ، گلدن گلوب ، فیلم ونیز و کن گرفته تا شروع اکران یک فیلم و یا انتخاب بهترین بازیکنان ورزشی در هر رشته و ده ها گردهمایی دیگر جا افتاده بود ، اینک راه خود را به کشورمان نیز باز کرده و به شبیه سازی آن در ابعادی کوچک تر – و البته نواقص بیشتر – منجر شده است .

شاید پیشرفت امکانات چاپ بنر ، بصرفه شدن هزینه های تولید آن بواسطه گسترش مراکز مربوطه ، جا افتادن فرهنگ استفاده از این ابزار یا چشم و همچشمی عواملی بوده اند که سبب شده تا این پدیده پای را از میکسدزون های مراسم افتتاحیه فراتر گذاشته و اینک به وسیله ای برای رنگ و رخ بخشیدن به پس زمینه مراسم و مهمانی های گوناگون تبدیل شود . امروزه با گشودن صفحات شبکات اجتماعی ، بسیاری از دوستان خود را خواهیم یافت که در کسوتی شیک و آراسته ، در جلوی چنین پس زمینه هایی قرار گرفته و تصویری زیبا و هالیوودی به یادگار ثبت کرده اند . با تمرکز بر روی نکات مثبت چاپ بنر مهمانی ، این پدیده سبب می شود می شود تا حضّاری که برای شرکت در یک جشن تولد ، عروسی ، پارتی یا رویدادی مناسبتی گرد هم آمده اند ، به جای ثبت لحظات خود در نقطه ای نا معلوم ، مملو از آدم (که شاید دوست نداشته باشند در کادر شما قرار گیرند) ، نور نامناسب ، وضعیتی غیر متعادل و … ، در مکان مشخصی قرار گرفته ، با توجه به اسلوب و چارچوبی تعیین شده تصویر خود را برداشته و بدون اینکه نیاز به اجازه فرد دیگری داشته باشند (یا از نظر اخلاقی مدیون وی شوند) ، این نگاره را منتشر نمایند .

همانطور که گفته شد بنری تمام سفید  – بدون هیچ پیغام و نشانی – وجود ندارد ، در نتیجه چاپ بنر مهمانی نیز چنانچه قرار بوده ساده و یکدست باشد ، به این مرحله نمیرسیده و به جای آن از سفیدی خود دیوار سازه مورد نظر استفاده می شد ؛ لذا این محصولات باید دارای طرح ، رنگ و نوشته هایی باشند که ماهیت این جمع شدن گرد دیگری را به تصویر بکشد .

علاوه بر رنگ که در قالب تم تعریف می شود ، تصاویر زوجین در عروسی یا فردی که تولد اوست می تواند زینت بخش بنر مورد نظرمان باشد ، حال اینکه ثبت یک برند به صورت تکراری و پر تعداد یا نام یک موسسه در مراسم های رسمی تر نیز می تواند به ابهت این پدیده بیافزاید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.