چاپ بنر مش

چاپ بنر مش : زمانی که بنرهای مرسوم چاپ شده و طرحی بر روی پارچه های متنوعی که آمادگی پذیرش رنگ را دارد نقش می بندد ، بواسطه اینکه فاصله محسوسی میان تار و پود آن ها وجود ندارد ، تصویر مورد نظر کارفرمایان با کیفیت و تراکم مطلوبی روی سطح مورد نظرمان نشسته و با شفافیت بالای خود ، مفاهیم درونیش را به خوبی منتقل می نماید .

اگرچه این شرایط در حالت عادی ایده آل و خواسته ما می باشد ، اما نباید فراموش کرد که این بنر به عنوان جسمی مات یا کدر ، به کلی مانع عبور نور و به اقتضای آن تصویر از میان خود می شود ؛ پس محدودیت بزرگی که در چاپ بنرهای معمولی وجود دارد این است که حتماً باید فضای پشتی آن همانند یک دیوار ، سطحی بلااستفاده بوده که علاوه بر عدم دردسر در تردد افراد ، دید آن ها را نیز مختل نکند و یا اینکه فرد نصب کننده باید قید بخشی از دید خود (مثلاً از داخل ساختمان) و یا نمای این سازه (نمای بیرونی) را زده و برای مدتی این شرایط را تحمل کند . با وجود اینکه در چاپ بنر و نصب آن ، اهداف معمولاً کوتاه مدت بوده و پس از مدتی تمام می شوند (مانند گذشت یک هفته از بازگشت زائر کربلا یا اتمام یک مناسبت ملّی) به این نکات توجه فراوانی نشده و اهمیت زیادی نیز ندارند ، اما اگر قرار باشد این بنر در فضایی عمومی تر و به مدت بیشتری نصب گردد چه ؟!

در چنین شرایطی که از قدیم نیز وجود داشته است ، برخی با تعبیه سوراخ های متعدد در دل یک بنر یا پلاکارد که فشار هوا و جریان باد را از روی آن کاهش داده و به عبور باد کمک می کرد ، زمینه عدم گرفتاری این عوامل نامطلوب پشت پارچه و کنده شدن بنر را فراهم می کردند . اگرچه این ابتکار که در بنرهای معلق (مانند میان بلواری یا در عرض یک کوچه ) هم اکنون نیز وجود داشته و تا حدودی نیز کارآمد هستند ، اما نمونه های پیشرفته تری از بنرها وجود دارند که از یک سو اصل کیفیت تصاویر را حفظ می کنند ، از یک سو در صورت نصب در مقابل یک نقطه دید (مانند پنجره) ویوی خارجی آن را کور نمی کنند و از همه مهمتر جریان باد را از خود عبور می دهند ؛ پدیده ای به نام چاپ بنر مش .

در چاپ بنر مش ، ورق هایی از جنس پی وی سی با داشتن هزاران سوراخ هم اندازه در یک متر مربع خود ، امکان مشاهده سمت دیگرشان را فراهم می کنند . مجاری متعدد این عامل که سبب شده است تا از این محصول به عنوان دیوارهای داخلی در پارتیشن بندی ها (به عنوان مثال پرده ای برای آشپزخانه های اوپن یا لفافه ای میان دو اتاقی که دیواری شیشه ای میانشان است ) نیز استفاده شود ، به حدی زیاد نیستند که نتوان تصویری را در میان فواصل آن ها چاپ کرد ، لذا با قرار گرفتن بسیاری از طرح هایی که بر روی بنرهای معمولی به چاپ می رسد بر روی این محصولات ، می توان از مزایای دوچندانی بهره مند شد .

لازم به ذکر است که این محصولات در جایگاه خود دارای بازدهی و زیبایی حداکثری هستند . به عنوان مثال مغازه داری در فصل حراج و فروش فوق العاده را در نظر بگیرید که از یک سو قصد اعلام کاهش قیمت ها به طریقی محسوس و آشکار را دارد و از سویی دیگر هم نیازمند نمایش محصولات داخل ویترین خود می باشد . در چنین شرایطی چاپ بنر مش این امکان را برای وی فراهم می آورد تا این فرد بتواند مشتریانی که در فاصله ای دور از مغازه اش قرار دارند را مطلع کرده و به سوی خود بکشاند و چنانچه به نزدیکی فروشگاه رسیدند ، بواسطه نور پردازی و سوراخ های متعددی که روی چاپ بنر مش وجود دارد بتوانند داخل آن را هم نگاه کنند .

همانطور که دیده شد استفاده هدفمند از این محصولات می تواند موثر و مفید باشد ، در نتیجه اگر لزومی به استفاده از آن ها نیست ، پیشنهاد ما در مجموعه بلوط چاپ همان بنرهای معمولی در ابعاد و مدل های گوناگون است ولی اگر علاقه مند به استفاده از چاپ بنر مش هستید ، باید بدانید که تجربه جالبی در انتظار شماست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.