فلکسی بدون نور

فلکسی بدون نور : تابلوهای تبلیغاتی از بزرگترین عوامل شناخته شدن کسب و کار ها در میان مردم هستند. بر کسی پوشیده نیست که دیده شدن توسط مردم تا چه حد می تواند باعث رونق بازار یک شغل شود. به موضوع نصب تابلو های تبلیغاتی از دو منظر مختلف می توان نگاه کرد ؛ اول چگونگی طرح تابلو ، چشمگیر بودن و شیوایی بیان در محتوای متنی آن است و دوم کیفیت متریال انتخابی برای چاپ که به جهت مدت زمان ماندگاری مناسب در فضاهای خارجی ، چاپ فلکس اولین و بهترین انتخاب ممکن می باشد.
تابلو فلکسی بدون نور یا نوع با نور آن از ایده آل ترین انتخاب ها برای انجام تبلیغات در محیط های خارجی و به اصطلاح در هوای آزاد است که می توان آنها را در ابعاد بسیار بزرگ نیز مورد استفاده قرار داد. مقاومت بسیار بالایی که فلکسی در برابر تابش خورشید ، باران و دیگر تغییرات آب و هوایی دارد باعث می شود که به عنوان یکی از متریال های بسیار مناسب و مطمئن در صنعت تابلو سازی مورد استفاده قرار گیرد.
تابلو های فلکسی جدا از ابعاد و طرح هایشان در دو نوع نوری و بدون نور نصب می شوند و هر کدام موارد مصرف خود را دارند و نمی توان گفت کدام مورد بر آن یکی مقدم تر بوده و بهتر از نوع دیگر است. تابلو های فلکسی نوری عموماً در مکان هایی نصب می شوند که نور کافی برای دیده شدن یک تابلو وجود ندارد . همچنین این نوع از فلکسی ها برای کسب و کارهایی که ساعت کاریشان در شب نیز ادامه دارد و می خواهند در تاریکی شب تابلو مغازه آنها روشن باشد تا از چندین متر دورتر مشتریان بتوانند آنها را ببینند و جذب شوند ، مناسب است. البته این یک انتخاب کاملاً سلیقه ای است و می توان درهمه جا حتی مکان هایی که همیشه نور وجود دارد ( مانند راهراهای مترو ) نیز تابلو های نوری فلکسی را مشاهده کرد اما تابلو فلکسی بدون نور فلسفه استفاده دیگری دارد.
تابلوهای فلکسی که بدون نور هستند و در آنها از لامپ های فلورسنت برای روشنایی تابلو استفاده نمی شود بیشتر در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که همیشه روشن بوده و نور کافی برای مشاهده آنها وجود دارد. البته برای کسب و کارها ، مشاغل ، ادارات و شرکت هایی که ساعت کاری روزانه دارند و نیازی به دیده شدن آنها در تاریکی شب وجود ندارد نیز از این تابلو ها استفاده می شود.
شاید بپرسید که چرا با وجود تابلوهای نوری فلکسی از انواع بدون نور آنها استفاده می شود؟ در پاسخ باید گفت اولاً همانطور که گفته شد این موضوع کاملاً یک انتخاب سلیقه ای است ، هر چند که متخصصان چاپ بنر و چاپ فلکس در زمان ثبت سفارش تمام راهنمایی های لازم را به کارفرمایان و سفارش دهندگان می کنند اما در نهایت این تصمیم به عهده آنهاست که از کدام نوع تابلو فلکسی استفاده کنند ؛ ثانیاً به طور حتم تابلوهای فلکسی بدون نور نسبت به انواع نوری آنها به مراتب از قیمت پایین تری برخوردارند. این اختلاف قیمت بیشتر به دلیل استفاده شدن تعداد زیادی از لامپ ها ، سیم و دیگر تجهیزات الکتریکی در داخل تابلوهای فلکسی نوری است و نبود این لوازم در تابلوهای بدون نور باعث کاهش قیمت نهایی آنها می شود و از آنجایی که مسئله هزینه برای بسیاری از مشتریان موضوع مهمی است آنها تابلو های بدون نور فلکسی را برای ارائه تبلیغات خود انتخاب می کنند.
جدا از تفاوت تابلو فلکسی نوری و بدون نور که در استفاده آنها از لامپ های فلورسنت است نحوه ساخت این دو نوع تابلو به یک شکل است. روش کار در ساخت تابلو های فلکسی بدون نور همانند تابلو های نوری به این شکل است که فلکسی چاپ شده بر روی چارچوب آلمینیومی یا دیگر آلیاژها از پیش ساخته شده کشیده می شود و بعد از تنظیم صافی آن به وسیله نوار و ابزاری به نام کلیپس بر روی چارچوب سوار می شود. تنها تفاوت این نوع تابلو با انواع نوری آن در این است که تابلو ساز زحمت کشیدن سیم ها و نصب پایه های لامپ درون تابلو را ندارد و کار خیلی ساده تر از فلکسی نوری انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.