چاپ مش چسب دار

چاپ مش چسب دار : مش های چسب دار (Mesh) عضوی از خانواده استیکرها هستند که بر روی سطحشان حفره های متعدد و منظمی دارند .

شکل ظاهری استیکرهای مش

این سوراخ ها باعث می شوند ساختار مش ها شکلی شبیه به پارچه های توری داشته باشد .

سوراخ هایی که بر روی این متریال چاپی وجود دارند به دو علت ایجاد شده اند ؛ اولین دلیل وجود این سوراخ ها این است که وجود آنها باعث می شود در طول روز که نور آفتاب از منابع نوری داخل یک مغازه یا هر مکان دیگری که این مش بر روی شیشه آن نصب شده است قوی تر است ، این مش ها کاملاً به شکل یک استیکر دیده شوند و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با آن نداشته باشند.

اما شاید بپرسید در این صورت چه لزومی برای استفاده از مش ها به جای استیکر ها وجود دارد؟

 

تفاوت استیکرهای معمولی و مش

پاسخ این سوال را می توان در تفاوت این دو متریال در طول شب یافت.

در طول شب که منابع نوری داخل مغازه از نور بیرون بیشتر است ، این مش ها تقریباً نامرئی شده و در واقع شبیه به شیشه های رفلکسی که در برخی از پنجره های ساختمان ها به کار می رود عمل می نمایند.

این در حالی است که استیکر ها این قابلیت را ندارند و این موضوع را تنها می توان در چاپ مش چسب دار ملاحظه کرد که البته با توجه به اینکه دیده شدن داخل مغازه در طول شب می تواند باعث افزایش مشتریان شود این موضوع برتری نسبی مش ها را به نسبت استیکر ها نشان می دهد.

از مزیت های دیگر مش ها نسبت به استیکر ها موضوع نصب آنها است ؛ مش ها با داشتن سوراخ های متعدد بر روی سطحشان که باعث آبگیری و هواگیری راحت تر می شود ، ساده تر از استیکر ها نصب می شوند و مشکلات نصب استیکرها را ندارند.

این متریال لارج فرمت از جنس PVC می باشد که از چند لایه تشکیل شده است. مش ها از یک لایه سفید رنگ پی وی سی در وسط و همچنین یک لایه چسب در زیر تشکیل شده اند.

لازم به ذکر است که یک لایه روغنی نیز جهت حفظ چسب زیر مش در پایین آن تعبیه شده است. ساختار توری شکل این متریال باعث می شود تا ۵۰ درصد از دید پشت چاپ مش چسب دار قابل مشاهده باشد؛ البته این میزان از دید ، به مقدار زیادی تحت تاثیر چگونگی نور پشت و جلوی مش نصب شده بر روی شیشه قرار دارد .

مهمترین کاربردهای مش چسب دار

از مهمترین موارد استفاده از مش ها نصب آنها بر روی شیشه های اتوبوس ها می باشد.

اگر تا کنون به اتوبوس های داخل شهری به ویژه در خطوط بی آر تی پایتخت دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که کل سطح شیشه های آن پوشیده از مش است و در عین حال تصویر مناظر بیرون از اتوبوس با درصدی از دودی بودن قابل مشاهده است و به خوبی دیده می شود.

از دیگر موارد استفاده از مش ها ، کاربرد آن در پارتیشن بندی های دفاتر کاری است. این کار به منظور دیده نشدن کامل دو طرف و در عین حال عبور کردن نور از چاپ مش چسب دار مورد استفاده قرار می گیرد.

این متریال ها که همانند استیکر ها در انواع دستگاه های لارج فرمت چاپ بنر و چاپ فلکس پرینت می شوند ، در مغازه هایی که صاحبان آنها می خواهند از داخل مغازه بتوانند نمای بیرون را مشاهده کنند اما دوست ندارند که افراد از بیرون بتوانند داخل مغازه و یا قسمت خاصی از آن را ببینند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مصادیق استفاده از برچسب های مذکور

به عنوان مثال می توانیم به کسب و کارهایی مانند رستوران ها ، کافی شاپ ها و سفره خانه ها اشاره کرد که مدیران آنها به منظور ایجاد راحتی و آرامش بیشتر برای مشتریان خود از این نوع متریال چاپی استفاده می کنند .

قطعاً مشتریان این نوع از کسب و کار ها دوست ندارند که مثلاً رهگذران بیرون غذا خوردن یا قهوه خورن آنها را ببینند و در عین حال تعداد زیادی از آنها دوس دارند تا با مشاهده نمای بیرون احساس قرار گرفتن در یک فضای بسته را نداشته باشند و به این ترتیب استفاده از مش ها بر روی شیشه های این نوع مغازه ها می تواند بهترین شرایط را برای این مشتریان ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.