چاپ بنر 10 انس

چاپ بنر ۱۰ انس : پیش از اینکه وارد مبحث بنرها شویم ، آیا تا به حال به این نکته اندیشیده اید که پارچه هایی از یک ماده اولیه یکسان نیز ممکن است دارای اوزان مختلفی باشند ؟

اگرچه این امر برای خیاطان ، تولیدکنندگان البسه ، بزازان یا همه افرادی که به نحوی با مصرف پارچه در ارتباطند جا افتاده و بدیهی است ، اما شاید برای مخاطبین چاپ بنر و چاپ فلکس جالب باشد که بدانند در کنار همه عوامل فیزیکی در خرید و فروش پارچه (از قبیل عرض طاقه ، طول آن ، میزان آبرفت پس از شست و شو ، طرح ، رنگ بندی و …) گرماژ این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته که چنانچه در وزن یک محصول به صورت کاملاً محسوس قابل مشاهده نباشد ، در لختی و خشکی ، میزان گرمی و خنکی ، مدل پذیری ، پذیرش چاپ یا گلدوزی و دیگر تغییراتی که قرار است روی پارچه اعمال گردد دیده می شود .

به عنوان مثال پارچه ای نخی را مشاهده می کنیم که دارای گرماژ n بوده و پارچه دیگری با ویژگی هایی کاملاً مشابه دارای گرماژ n2 می باشد ، اگرچه کم و زیاد بودن این اوزان به بروز ویژگی های مختلف می انجامد ، اما لزوماً نمی توان گفت که کدامیک بهتر بوده و چه وزنی عدد ایده آل ماست ، چرا که این نوع کاربرد و موارد استفاده است که عدد مطلوب را به ما نشان می دهد .

جرم در واحد مساحت

با ورود به مبحث بنرها ، گاهی می بینیم که در خصوص یک بنر گفته می شود که ۸ انس بوده ، بنر دیگری ۱۳ انس است یا ۱۸ انس می باشد . با توجه به اینکه می دانیم این اعداد با وزن محصولات ارتباط دارد ، دقیقاً چگونه محاسبه می شوند ؟

به عنوان نکته اول به یاد داشته باشید که چه در بحث پارچه ها و چه بنرها (که خود نوعی پارچه محسوب می شوند ) تعداد نخ های تار و پود به تغییر این متغیرها می انجامند . به طور مثال ممکن است پارچه ای دارای بافت ۳۰۰*۵۰۰ بوده یا ۳۰۰*۲۰۰ باشد ، این اعداد که به معنی تعداد تار و پود موجود در یک متر مربع (واحد مساحت) است ، هرچه بیشتر باشند پارچه مذکور فضای خالی کمتری داشته و فشرده تر می باشد ، در نتیجه با سختی بیشتر و ساختار استوارتری دیده می شود .

اونس در پارچه ها به معنی جرم بر حسب گرم در یک مترمربع می باشد ، در نتیجه چنانچه پارچه ای ۱۰ انس بود بدین معناست که ۱×۱ متر آن ۱۰ گرم وزن دارد .

تقسیم بندی بنرها بر اساس انس آن ها

بنر ۸ انس

با توجه به وزن این محصول انتظار می رود که با بنری شبهه کاغذی سروکار داشته باشیم . بنر ۸ انس آنچنان نازک و کم مقاومت است که می توان با دست خالی نیز آن را پاره کرد ، در نتیجه مناسب برای کاربردهای بلند مدت ، چالشی و در ارتباط مستقیم با مردم نمی باشد .
اگرچه بالا بودن مقاومت به عنوان عامل مفید و مثبتی درنظر گرفته می شود ، اما فقدان آن به معنای بی مصرف بودن ۸ انسی ها نمی باشد . استفاده در ساختارهای رول آپ یا فریم های چرخان به دلیل نازکی و انعطاف بالای این محصولات از جمله نخستین کاربردهایشان می باشد . نصب روی دیوار ، پشت شیشه و داخل قاب ، اعلامیه هایی با کاربردهای کوتاه مدت چند روزه یا کاربردهای تبلیغاتی از جمله مهترین کاربردهای دیگر این محصولات می باشد .

چاپ بنر ۱۰ انس

به طور کلی افزایش انس بنرها به معنی افزایش کیفیت آن ها در پذیرش رنگ ، نگهداری طرح ها و نقوش مختلف در بلند مدت و داشتن مقاومت بالا در برابر خراش یا بریدگی می باشد . با توجه به این اوصاف بنر ۱۶ یا ۱۸ انس محصول ایده آلی برای تبلیغات میدانی به حساب می آید ، اما نباید این مطلب را نیز نادیده گرفت به همان میزان نیز قیمت این کالاها بیشتر می شود که در همه موارد برای مصرف کنندگان مقرون بصرفه نیست .

با توجه به این توضیحات چنانچه بخواهیم به نقطه بهینه ای برسیم ، بنر ۱۰ انس گزینه ایده آلی به نظر می رسد ، مدیایی با کیفیت و قیمتی مناسب . به همین دلیل اینک می دانیم که چرا عموم بنرهای چاپ شده ۱۰ انس بوده و در یک سفارش معمولی تا یک مشتری به صورت دلخواه بر روی استفاده از مدیایی خاص تاکید نکند از بنر ۱۰ انس استفاده می شود .

بنر ۱۳ انس

این محصولات به طور معمول در مدل های مختلفی مانند ۳۰۰×۳۰۰ ، ۳۰۰×۵۰۰ ، ۵۰۰×۵۰۰ و ۵۰۰× ۱۰۰۰ تولید می شود که به دلیل ثابت بودن جرم متراژ مشخصی از آن ، می توان ابعاد و ویژگی های متنوع ساختاری تار و پود استفاده شده در آن ها را عامل همبستگیشان بدانیم .
در انتخاب این محصولات ، برند و کشور تولید کننده آن از اهمیت بالایی برخوردار است ، با این حال با وجود خرید و فروش دو مدل کره ای و چینی به عنوان نمونه های غالب در کشورمان ، محصولات کره ای دارای کیفیت بالاتری بوده و هزینه های بیشتری را نیز دربردارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.