چاپ بنر رول آپ

چاپ بنر رول آپ : بسیاری از بنرهایی که برای چاپ به ما سفارش داده می شوند کاربردی منحصر بفرد داشته و عملاً یکبار مصرف به حساب می آیند . به عنوان مثال زمانی که پدری سفارش بنر تولد هفت سالگی فرزند خود را می دهد ، از آنجایی که این فرد در طول عمر خود تنها یک بار به این سن می رسد ، این بنر که به سن و نام شخص خاصی منسوب شده است ، در حالت ایده آل خود دیگر قابلیت استفاده نداشته و تنها به عنوان یک یادگاری از این مراسم نگهداری می شود . در مثالی دیگر می توان به بنر از دست رفتن یک شخصیت خاص اشاره کرد . به عنوان مثال زمانی که فردی درگذشته و خانواده وی قصد اطلاع رسانی این خبر ناگوار را دارند ، این محصول تنها تا زمان مشخصی کاربرد داشته و نمی توان از آن برای متوفیان دیگر یا سالگردهای بعدی این فرد استفاده کرد .

این در حالیست که برخی دیگر از بنرها یا خروجی دستگاه های چاپ (مانند فلکسی فیس یا استیکرها) به صورت دائمی در محلی نصب شده و تا زمان تخریب یا سر آمدن دوره مصرفشان در آنجا می مانند که از مهمترین آن ها می توان به بیلبوردهای خیابانی ، منوی برخی اغذیه فروشی ها یا تابلوی سر در مغازه ها اشاره کرد .

با صرف نظر از دسته مابین این دو گروه که بنرهای مناسبتی هستند (مثلاً تبریک فرارسیدن یک عید مذهبی یا ملّی که سالانه تکرار می شوند) دسته دیگری از بنرها وجود دارند که استفاده از آن ها تاریخ انقضاء نداشته و به دلیل ویژگی های ساختاری خاصی که دارند می توان به کرّات در نقاط مختلف از آن ها استفاده کرد ؛ محصولاتی که در چاپ بنر رول آپ به شرح آن ها می پردازیم .

در بدو توضیح چاپ بنر رول آپ باید بگوییم که Roll up به معنی جمع شدن ، چرخیدن و گردهم آمدن می باشد ، در نتیجه می توان حدس زد که بنر رول آپ در حقیقت نگاره ایست که همانند لوله کردن رایج فرش یا پارچه جمع شده و بدون چروک شدن قابلیت باز شدن مجدد در چارچوبی مخصوص را دارد . این ویژگی مهم بنر های رول آپی سبب شده است تا این محصولات پس از قرار گرفتن در بستری فلزی ، در هنگام نیاز باز شده و اطلاعات خود را به نمایش گذارند و در مواقعی که حضورشان ضرورتی ندارند ، به سادگی جمع شده و حتی در کیفی مختص به خود نگهداری شوند .

یکی از مهمترین فواید چاپ بنر  از نوع رول آپ عدم وابستگی آن ها به مکان خاصی می باشد . به عبارتی دیگر ، وقتی قصد بهره برداری از بنرهای معمولی یا مش را داریم ، وجود یک تکیه گاه افقی برای نگهداشتن آن ها و یا سطحی عمودی برای آویزان کردنشان الزامیست ، این در حالیست که بنرهای رول آپ با داشتن پایه هایی مستحکم قادر خواهند بود تا در میان فضایی که تا ده ها متر از آن اثری از هیچگونه تکیه گاهی نیست سر پا بایستند .

از سویی دیگر ، بسیاری از عناوینی که روی این بنرها چاپ می شوند ، مفاهیمی غیر مرتبط به رویداد یا تاریخی خاص می باشند . به بیانی ساده تر بانک ، آموزشگاه ، مجموعه ورزشی یا اداره ای که در پی ارائه مطلبی به مراجعین خود می باشد ، سعی می کند مطالب را به نحوی بیان کند که تا مدت ها صادق بوده و نیاز به تصحیح یا تعویض نداشته باشد . استفاده از چاپ بنر رول آپ در نمایشگاه ها (سازه های نمایشگاهی) ، فروشگاه ها ، مراکز پزشکی و داروخانه ها به منظور تبلیغ کالا یا متدی خاص ، معرفی یک شخصیت ، روش یا خدمت در مراکز تجاری ، همایش و سمینارها و همچنین استفاده از استند های ثابت در شرکت های معماری یا طراحی صنعتی برای شرح کار خود به مشتریان نیز دقیقاً از همین سیاست پیروی کرده و شرایطی را به وجود آورده است تا بدون محدودیت مکانی ، صاحب امتیاز این تابلوی پر طمطراق بتوان عقاید و اظهارات خود را به همه بینندگان عرضه کند .

فضای کم اشغال شده توسط این پدیده ، وزن کم آن که به افزایش قدرت حملش کمک می کند ، نصب و جمع کردن آسان ، امکان استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ، تنوع در ابعاد و ساختار فیزیکی پایه (ثابت یک و دوطرفه ، گردان یک و دوطرفه ، آویزی ، رومیزی ، پایه پهن ، پایه هالوژنی و … ) ، به ارث بردن ویژگی های مطلوب بنرهای معمولی و از همه مهمتر فراهم آوردن امکان تعویض آسان بنر داخلی با ثابت ماندن پایه برای دارنده این اثر از جمله مهمترین عواملیست که سبب شده تا همه روزه به تعداد طرفداران چاپ بنر رول آپ افزوده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.