مش شیشه مغازه

مش شیشه مغازهبا بررسی رسوم کسبه قدیمی می بینیم که در کنار آب و جاروی اول صبح دکّان ، این افراد بر روی تمیز کردن شیشه و پاکیزگی آن اصرار خاصی دارند .

صد البته که هیچ متدی در بازاریابی و بازارسازی نوین منکر نقش پاکیزگی در افزایش سودآوری نبوده و همه روش های استاندارد و متعارف برپایی محیطی پاکیزه ، خوش بو و منظم را در ساختارهای فروشگاهی با ارزش بر می شمارند .

با این حال بخشی از تأکیدی که افراد فوق الذکر بر پاکیزه نگه داشتن شیشه می کنند به دلیل تمایل آن ها برای باز نگه داشتن افق دید مشتری و اشراف وی به تمامی عناصر داخل ویترین یا فروشگاه می باشد .

به طور ساده تر این افراد شیشه ها را به این دلیل تمیز می خواهند که فضای داخلی معلوم بوده و بدین واسطه مشتریان بالقوه به داخل کشیده شوند .

کاربرد مش شیشه مغازه

با عنایت به مقدمه فوق ، در برخی روش های امروزی با صرف نظر ازمسائل بهداشتی و تمیزی اصل شیشه که بدان اشاره شد ، جداره مورد نظر را به کلی پوشانده و بواسطه محصولاتی که هم خانواده چاپ بنر یا چاپ فلکس هستند ، نگاره ای خاص را به صورت هدفمند به مشتری نمایش می دهند .

مش و استیکرهای شفاف به عنوان اصلی ترین بازیگران این نمایش ، پس از اتصال به شیشه یک فروشگاه مزایای جالب توجهی را با خود به همراه می آورند که از مهمترین آن ها می توان به موارد اشاره کرد :

  • عدم نمایش محصولات داخلی که در مواردی مانند حراج های فصلی از مشتریان می خواهد تا بدون توجه به ویترین داخل شده و از انبوه کارهای موجود دیدن کنند .
  • ارائه یک مطلب مهم ، فراخوان در موعد مقرر ، شعار تبلیغاتی ، راه های ارتباطی در شبکه های مجازی یا هرآنچه که در همان لحظه خاص از نشان دادن اجناس مهم تر است .
  • پوشاندن تعمدی به منظور کاهش دید از بیرون به داخل

 

کاربرد مش در اماکن مختلف

در همین راستا می توان مورد سوم یا کاهش دید را از زوایای دیگری مورد بررسی قرار داد . گاهی در فروشگاه هایی با کاربری مشخص ، اینکه افرادی بیرون از مجموعه داخل آن را نبینند بسیار مهم است .

به عنوان مثال در یک رستوران یا سفره خانه سنتی ، ممکن است چندی از مشتریان تمایل نداشته باشند که در هنگام تناول غذا از آن سوی شیشه دیده شوند .

در نتیجه وجود مش شیشه مغازه باعث می شود تا در عین حالی که دید به داخل کور می شود ، به دلیل وجود نور خارجی (به ویژه نور خورشید) دید داخلی آنچنان هم کاهش نیافته و مشتریان در عین مشاهده بیرون ، خود به طور واضح دیده نشوند .

مش و مواد غذایی

 

در برخی دیگر از مشاغل و اماکن مانند قنادی ها ، لبنیاتی ها ، پروتئینی ها ، سوپرمارکت ها یا هر مجموعه دیگری که شاید نور خورشید به سلامت محصولاتشان آسیب می زند ، استفاده از مش شیشه مغازه در کنار چادر یا خیمه های های سر در واحدهای صنفی می تواند به تعدیل شدت آن و کاهش خسارات احتمالی آن منجر شود .

مش و رابطه آن با امور خدماتی

از این گذشته دیده شده است که برخی از سازمان های بزرگ (مانند بانک ها یا اپراتوران تلفن همراه) بواسطه عدم عرضه کالایی خاص و فقدان ویترینی از محصولات ، ترجیح می دهند که شیشه نمایندگیشان تابلوی تبلیغاتی این نام های تجاری گردد ؛

در نتیجه همانند اسپانسرینگ های رایج (مثلاً تبلیغ یک نوع شوینده روی شیشه مغازه ای خواروبار فروشی یا نوع خوراکی روی شیشه های اتوبوس و مترو) به پر کردن فضاهای خالی می پردازند .

 

مش و پارتیشن

به عنوان یکی دیگر از کاربردهای مش ، می توان به کاربرد پارتیشنی آن اشاره کرد .

در بسیاری از ادارات ، سازمان ها و شرکت هایی که یک فضا با کمک پارتیشن های شیشه ای تقسیم بندی شده است ، نصب پرده میان هر بخش علاوه بر داشتن ظاهری نامطلوب هزینه گزافی نیز روی دست کارفرما می گذارد .

این در حالیست که تسلط هر بخش روی دیگری نیز می تواند به تمرکز و تسلّط کارمندان لطمه زده و از سویی دیگر پوشاندن کلی آن ها نیز همانند قرار دادن این افراد در زندان های انفرادی بازدهی کار ایشان را کم کند .

به همین دلیل استفاده از مش شیشه سبب می شود تا این میزان دید به نسبت اندازه و تراکم سوراخ های روی مش کمتر شده و مرزی بینابیت دو حالت فوق حاصل شود .

نصب مش

به عنوان نکته پایانی در خصوص مش شیشه مغازه باید گفت که نصب این محصولات به ویژه در نمونه های پشت چسبدارشان بسیار ساده می باشد .

افرادی که به صورت تخصصی کار نصب استیکر یا برچسب های رولی را انجام نمی دهند ، در صورت تجربه این امر حتماً تائید می کنند که گاهی حباب یا خطوط بی نظمی که زیر کار می افتد به شدت از کیفیت آن کاسته و کندن باز چسباندن آن هم مشکلاتی چند برابر را می آفریند .

در همین رابطه ، مش شیشه مغازه با داشتن صدها سوراخ ، صدها روزنه برای تخلیه هوا دارد ، لذا نصب آن دردسرهای مذکور را نداشته و افرادی که چاپ مش خود را به بلوط چاپ یا دیگر همکاران ما سپرده اند ، می توانند به سادگی این محصول را روی شیشه ، یخچال های صنعتی ، بدنه خودرو ، دیوارهای سنگی یا سایر سطوح مسطح مورد نظرشان بچسبانند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.