تابلو فلکسی برجسته

تابلو فلکسی برجسته : بی تردید تابلوی مغازه ها یکی از گزینه های مهم آنها برای جلب مشتریان بالقوه است. بسیاری از کسب و کار ها و مغازه هایی که دارای تابلو نیستند درصد قابل توجهی از مشتریان خود را از دست می دهند. در یکی از مقالات پیشین مثالی از یک تجربه شخصی در این مورد را بیان کردم که در آن از کنار مغازه ای که کالای مورد نیاز من را داشت گذشتم و آن محصول را از فروشگاهی که مسیر پیاده روی طولانی تری داشت خریدم . قطعاً این موضوع به دلیل علاقه به پیاده روی یا تحمل شلوغی زیاد خیابان ها انجام نگرفته و اگر تابلویی بر روی سردر آن مغازه بود که نشان می داد چه نوع خدماتی در آن ارائه می شود کالای مورد نظر را از همانجا می خریدم و مسیر طولانی را با پای پیاده طی نمی کردم ؛ به همین شکل آن مغازه در طول روز تعداد زیادی از مشتریان را مشابه تجربه من از دست می دهد.
حال که به صورت کامل به موضوع اهمیت تابلو در جلب مشتریان آگاه هستید خوب است کمی در مورد نوع تابلوها صحبت کنیم. به خاطر داشته باشید که فقط وجود تابلو بر سر در مغازه به افزایش مشتریان شما کمک نمی کند و گاهی حتی این موضوع نتیجه عکس می دهد . شاید از این حرف تعجب کنید و بپرسید چطور تابلوی مغازه که برای افزایش تعداد مشتریان نصب شده است می تواند باعث کم شدن آنها شود؟ در پاسخ باید بگوییم که تابلوی مغازه مانند لباس است ! در زبان شیرین ما ضرب المثلی وجود دارد که مفهومش به این نکته اشاره می کند که افرادی که شما را نمی شناسند از لباس و پوشش شما در موردتان قضاوت می کنند و این نکته کاملاً درست است. حال اگر ما لباسی کهنه ، رنگ و رو پریده و پاره به تن داشته باشیم افرادی که ما را نمی شناسند چه فکری در مورد ما می کنند؟ آیا حاضر می شوند با ما ارتباط برقرار کنند یا ترجیح می دهند که ما را نادیده گرفته و از کنارمان عبور کنند؟ و اگر عکس این قضیه اتفاق بیفتد چه می شود؟ اگر ما لباسی کاملاً شیک و چشم نواز به تن کنیم و به طور خلاصه به ظاهرمان به خوبی برسیم نظر افراد ناشناس وقتی به ما نگاه می کنند چیست؟ مسلماً شما نیز این موضوع را قبول دارید که در دو حالت مذکور نوع نگاه افراد به ما فرق می کند با اینکه ما همان آدم قبلی هستیم. به همین دلایل است که مغازه داران و صاحبان کسب و کار تلاش می کنند که با چاپ فلکس و نصب تابلو فلکسی برجسته نگاه مردم به مغازه خود را به شکل مثبتی درآورده و از این طریق اقدام به افزایش مشتری کنند.
تابلو های فلکسی نسل نوینی از صنعت تابلوسازی هستند که با صنعت چاپ در هم آمیخته شده اند. قطعاً همه شما تابلو های فلکسی فیس را در نقاط مختلف شهر دیده اید. فلکسی فیس ها تابلو هایی هستند که از یک فریم یا چارچوب فلزی تشکیل شده اند و داخل این قاب لامپ های فلورسنت تعبیه شده اند . ضلع رویی این فریم فلزی مکان قرار گرفتن فلکسی است که توسط دستگاه های چاپ بنر به چاپ رسیده است و پس از نصب آن در جای خود تابلو آماده نصب خواهد بود. این تابلو ها بسته به نوع طراحی و رنگ های استفاده شده در آن می توانند بسیار زیبا بوده و شخصیت خاصی به مغازه و کسب و کار شما دهند ؛ اما موضوعی که مطرح می شود این است که تابلو فلکسی برجسته چیست و چه تفاوتی با دیگر تابلو های فلکسی دارد؟ در ادامه می خواهیم به همین سوال پاسخ دهیم.
مانند بسیاری از مشاغل در صنعت تابلو سازی نیز هر دم ابداعات جدید توسط افراد مبتکر اتفاق می افتد که باعث دو چندان شدن زیبایی تابلو ها می شود. تا قبل از ظهور تابلو های فلکسی تمام مشاغل و مغازه ها از تابلو های ساده و اغلب بی رنگ و رویی استفاده می کردند که به هیچ عنوان مشتری را برای ورود به آن مغازه ترغیب نمی کردند. در بهترین و شیک ترین حالت صاحب مغازه بنری را چاپ کرده و به یک چارچوب متصل می نمود و سپس آن را بر سردر مغازه نصب می کرد. پس از ورود تابلو های فلکسی به بازار به سرعت جای آنها در میان مغازه داران و صاحبین مشاغل باز شد ؛ اما این روزها تابلو فلکسی برجسته روی دست فلکسی فیس ها بلند شده و توانسته بازار را از دست آنها خارج کند و خود به یک قطب بزرگ در صنعت تابلو سازی تبدیل شود.
ساختار کلی فلکسی های برجسته تفاوت چندانی با تابلو های فلکسی عادی ندارد و همان سیستم نورپردازی از داخل فریم و پشت فلکسی در آن اجرا می شود اما تفاوتی که بین این دو نوع از تابلو ها وجود دارد شکل فریم یا قاب زیرین آن هاست. در فلکسی فیس ها عموماً قاب اصلی تابلو یک مستطیل ساده با ابعاد مشخص بود اما در فلکسی برجسته این موضوع کاملاً متفاوت است. ساختار کلی کار تابلو فلکسی برجسته به این شکل است ابتدا کلمه یا عبارتی که صاحب مغازه قصد دارد از آن در تابلو خود استفاده کند با فونتی زیبا و شکیل طراحی می شود. این مرحله از مهمترین قسمت های این کار است زیرا زیبایی نهایی تابلو به چگونگی طراحی حروف و نوع فونت استفاده شده وابسته است. پس از آنکه تک تک حروف عبارت مورد نظر طراحی شد هر کدام را به صورت فریم های فلزی می سازند. از این مرحله به بعد روش کار مانند تابلو های فلکسی معمولی است به این شکل که لامپ های فلورسنت را درون فریم ها جا سازی می کنند و سپس فلکسی را روی قالب مورد نظر می کشند. به این ترتیب حروف عبارت مورد نظر که می تواند اسم مغازه یا نوع کسب و کار باشد به صورت تک تک هر کدام یک تابلو فلکسی کوچک هستند که وقتی در کنار هم چیده می شوند اگر طراحی زیبایی در شکل ظاهری و فونت آنها انجام شده باشد نمای بسیار زیبایی به آن فروشگاه یا مغازه می دهند .
لازم به ذکر است که تابلو فلکسی برجسته تنها محدود به حروف و کلمات نیست و صاحب مغازه می تواند اشکالی مانند لوگو برند خود و یا انواع طرح های دیگر را نیز به صورت برجسته سفارش دهد. البته ذکر این مطلب نیز لازم است که به دلیل تفاوت در سختی کار بین تابلو معمولی فلکسی و انواع برجسته آن ، قطعاً هزینه ساخت و نصب تابلو فلکسی برجسته به نسبت فلکسی فیس های معمولی بیشتر است زیرا زمان و زحمت بیشتری نسبت به تابلو فلکسی معمولی مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.