تابلوهای فلکسی جدید

تابلوهای فلکسی جدید : می دانیم که همه پدیده های ساخت دست بشر همواره در حال تکامل بوده و با تسلّط انسان به علوم و فنون بیشتر ، ساخت ابزار یا فرآوری مواد اولیه جدید ، کسب تجربه از اقدامات گذشته خود که سلسله وار به یکدیگر مرتبط بوده و رو به کمال می رود ، تغییر سلیقه مصرف کنندگان ، پی بردن به معایب ، مضرات و کاستی های نمونه های پیشین و فراگیری روش تولیدی با سازوکاری ساده و بازدهی بیشتر به خلق محصولات تازه و به روز منجر می شود .

به عنوان مثال روزگاری را به یاد می آوریم که تلوزیون هایی با لامپ تصویر بزرگ و صفحات منحنی در هر خانه ای یافت می شدند ، محصولاتی که خود نوادگان محصولاتی قدیمی تر با ساختاری شبهه کمد ، همراه با پایه و درب بودند .

چنانچه به سیر تحولات این وسیله محبوب بنگریم می بینیم که رفته رفته بلندگوی صدا ، پنل کلید یا شاسی های کنترلی و آنتن این محصولات حذف شده ، روز به روز از ضخامتشان کم شده و به مساحت سطح آن افزوده شده ، تنوع این محصولات سر به فلک ساییده و با ورود اینترنت و شبکه های بی سیم امکاناتی خارق العاده نظیر مطابقت با سیستم عامل اندروید ، امکان دانلود نرم افزار از گوگل پلی ، اتصال به سایت های پخش آنلاین فیلم ، ویژگی Airpaly یا امکان مشاهده محتویات گوشی و کامپیوتر روی آن و … به این وسیله هوشمند اضافه شده است .

همانطور که در این مثال می بینیم محصولات اولیه این خانواده با نمونه های کنونیشان قابل مقایسه نبوده و بی تردید پدیده هایی هم که در دهه های بعدی طراحی و ساخته خواهند شد ، تفاوت محسوسی با نمونه های کنونیشان دارند .

تفاوت تابلوهای فلکسی جدید با نمونه های قدیمی تر

این در حالیست که برخی از محصولات پیرامون ما چنین زمینه ای برای پیشرفت نداشته و با حفظ چارچوب اولیه ، با سرعت بسیار کم در راستای افزایش بازدهی و کاهش و تعدیل عوامل هزینه زا حرکت می کنند ، محصولاتی مانند تابلوهای فلکسی جدید .

در خصوص تابلوهای فلکسی جدید می توان گفت که ساختارشان همانند نمونه هاییست که پیش از این نیز رایج بوده اند ، یعنی وجود جعبه ای نورانی ، چاپ بنر توسط مجموعه هایی متخصص مانند بلوط چاپ ، نصب بنر روی باکس مذکور و نهایتاً نمایش محتوای مورد نظر کارفرما ، صاحب امتیاز یا مجری با نوری پوششی .

این در حالیست که تغییر Duratrans یا تابلوهای فلکسی جدید به نسبت نمونه های قدیمی تر خود تا این میزان هم ناچیز نبوده و می توان تکامل و بهبود آن ها را احساس کرد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم :

• کاهش قطر جعبه

در سال های گذشته که استفاده از شاخه های ال ای دی یا مدل های شلنگی آن تا این اندازه رایج نبود ، رشته های لامپ مهتابی وظیفه روشن نمودن محتوای چاپ فلکس را داشتند .

نمایان شدن رد مهتابی به عنوان عاملی نامطلوب از یک سو و نیازمندی آن ها به فضایی مشخص و حداقلی برای برپایی و نصب سبب می شد تا همواره فاصله قابل توجهی میان این دو لایه وجود داشته باشد .

این در حالی بود که با اشاعه و گسترش استفاده از چشمه نورهایی کم جا ، پرقدرت با پرتاب نور بالا ، کم مصرف ، بدون تولید حرارت ، یکپارچی در توزیع و قابلیت نصب حتی در زوایا و اضلاع منحنی ، تابلوهای فلکسی جدید ساختار نورپردازی خود را به روز کرده و بواسطه استفاده از ال ای دی های کم جا ، قطر کمتری را نیز اشغال کردند .

• تغییر شکل جعبه

گفتیم که در گذشته جعبه هایی با سطح مقطع مربع و مستطیل به عنوان ساده ترین چارچوب های برپایی تابلوی فلکسی فیس مطرح بودند .

این در حالیست که امروزه با افزایش توانایی و مهارت تولیدکنندگان این محصولات شاهد برپایی تابلوهایی با ساختارهایی خمیده و شکسته بوده و انعطاف تولید آن ها به حدی بالاست که می توانند لوگو یا آرم های تجاری ، حروف ، اعداد و علائم را نیز با کیفیت بصری بالایی تولید کنند .

• مصارف غیر تبلیغاتی

پیش از این درصد قابل توجهی از تابلوهای فلکسی فیس به منظور معرفی یک کالا یا خدمت مورد استفاده قرار می گرفتند .

اگرچه همینک نیز چنین رابطه ای صادق بوده و آن ها را به وفور می بینیم ، اما نمی توانیم از کاربرد این محصولات در امور دکوراتیو و زمینه های غیر تجاری چشم پوشی کنیم .

تزئین بخشی از سقف فضاهای داخلی یا برجسته کردن یک اثر هنری به عنوان دو مورد از کاربردهای غیر تجاری تابلوهای فلکسی جدید ، جلوه زیبایی به محیط های نصب آن ها می بخشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.