چاپ بنر و فلکس

دنیای امروز ما ، دنیای تبلیغات می باشد و این امریست که نه بر شخصی پوشیده است و نه کسی منکر آن می شود . صنعت تبلیغات که با گردش میلیاردها دلار در سال در بطن آن ، به یکی از پولسازترین مشاغل قرن 21 تبدیل شده و می توان ادعا کرد که همه مجموعه ها ، خواه کوچک و خواه بزرگ ، هیچ یک بدون تکیه بر تبلیغاتی در اندازه خود ، وسع مالی و بازار رقابتیشان ، نمی توانند به خواسته های خود برسند و ورشکست می شوند . از این روست که در گوشه گوشه زندگی خود تبلیغات فراوانی را در قالب بیلبورد های خیابانی ، تیزرهای رادیویی و تلوزیونی ، پوسترهای دیجیتالی ، متون اینترنتی و حتی توصیه هایی زبان به زبان و سینه به سینه منتقل می شوند مشاهده می کنیم . شاید برای شما پیش آمده باشد که از روی تابلوی یک فروشگاه ، رستوران و بنا ، محتوای آن را مورد قضاوت قرار داده، آن را انتخاب ، رد و یا بیزاری جسته اید .  این تابلو ها نیز خود در ابعادی کوچک ، تبلیغات بسیار موثری می باشند ، کمااینکه ورود اولیه هر مشتری به یک رستوران یا فروشگاه می تواند به تبدیل وی به وفادارترین مشتری مجموعه فوق منجر شود . بنر های سردر اماکن مختلف ، شناسنامه محل نصبشان بوده و متقاضیان زیادی را به سوی خود می کشانند .  با این مقدمه و اشاره به این مطلب که این تبالیغ می تواند مربوط به اشاعه تفکرات یک جناح سیاسی ، خط فکری و یا یک نهاد و ارگان دولتی باشد ، به گستره تابلوهای فلکس و چاپ بنر وارد می شویم . در مقالات پیشین در مورد تفاوت های کلی بنر و فلکسی صحبت کردیم . به عنوان مثال در چاپ بنر ، درج تصاویر و عبارات به صورت واضح و خوانا که نیاز به عبور نور از میان آن نبوده و نمایش آن در گرو نور حمایت کننده نمی باشد ، است . اما این مراحل در تولید فلکس کمی پیچیده تر بود و  ساخت فلکس منوط به چاپ پرنگ آن  ( پر رنگ به این دلیل که با اعمال نور از پشت ، همچنان خوانا و قابل مشاهده باقی بماتد ) روی پارچه ای با توانایی عبور نور بود که پس از نصب روی باکس هایی حاوی لامپ مهتابی و یا LED  به نمایش محتوا در طول شبانه روز می پرداخت . از مزایای بنر می توان به امکان نصب آن در اماکن بیشتر نسبت به فلکس ، مقاومت بیشتر ، نیاز به مراقبت کمتر و هزینه بسیار بصرفه تر آن اشاره کرد . از سوی دیگر فلکسی به دلیل داشتن سخت افزار های بیشتر ، هزینه نهایی بیشتری نسبت به بنر دارد ، ناگفته نماند که فلکسی چشم نوازی بیشتری هم نسبت به بنر داشته و عمده فعالیت مفید خود را شباهنگام انجام می دهد پس به این دلیل است که فروشگاه و رستوران ها که اوج زمان جذب مشتریشان پس از غروب خورشید می باشد ، اغلب از فلکس برای شناساندن خود به دیگران استفاده می کنند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *