چاپ بنر وینیل

چاپ بنر وینیل یا استیکر یکی از مدل های چاپ دیجیتال است که برای تبلیغات در محیط های باز استفاده می شود . این نوع مدل تبلیغاتی به دلیل طول عمر بالای خود (۳تا۵ سال) ماندگاری زیادی داشته و مناسب بیلبورد های ثابت است . در ادامه مقدمه ای را درباره چاپ و بنر خواهیم داشت و سپس به معرفی کامل این زیر شاخه آن می پردازیم.
به کلمه چاپ در زبان انگلیسی پرینت می گویند ، که در اصل یعنی اثری که یک جسم بخاطر فشار روی سطح یا جسم دیگری باقی می گذارد . بر طبق این تعریف اثر انگشت روی شیشه ،کاغذ و حتی جای پا روی خاک یا ماسه کنار دریا یک اثرچاپی است . هدف از نشر این پدیده ، انتقال مفاهیم تصاویر یا متون روی کاغذ ، پارچه ، فلز و یا دیگر مواد مشابه می باشد و برای این کار در فرآیند چاپ بر خلاف نوشتن که اطلاعات به تدریج روی برگه انتقال می یابد ، اطلاعات به یکباره و در یک مرحله روی سطح مورد نظر نقش می بندد ؛ در بیانی دیگر هدف اصلی از چاپ رو نوشت گرفتن از تصاویر ، متون و مطالبیست که از طریق فشردن مرکب به سطح مورد نظر انجام می شود .
بنر چیست ؟
بنر پیغامی است که با ترکیب و طراحی ویژه ای روی پارچه نقش می بندد و می تواند شامل متن و تصویر هم باشد . عرضه این محصول در اندازه های مختلف سبب شده است تا نسبت به سایر روش های تبلیغ مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و برای کسب و کارهای امروزی با بودجه های مختلف مفید باشد .
وینیل چیست؟
اتنیل (ethenyl) یا همان وینیل یک ترکیب شیمیایی از خانواده اتیلن ها است و محصول درآمیختن این ماده با سایر مواد را فرآورده های وینیل می گویند . بیشترین استفاده از این ماده در تولید pvc است . این ماده در تبلیغات ، لوله سازی (لوله های pvc) پوشش سقف ، دیوار و کف ها بیشترین کاربرد را دارد .
چاپ بنر وینیل
چاپ بنر وینیل یکی از انواع چاپ دیجیتال بوده که روی پارچه آغشته به این ماده در سه نوع وینیل تیره ، براق و شفاف یا شیشه ای برای تبلیغات استفاده می شود . بنر وینیل به دلیل مقاومت در برابر خراشیدگی ، با یک لایه لمینت سرد عایق می شود تا طول عمر آن را به بیش از ۴۸ ماه افزایش دهند . چاپگرهای دیجیتالی در مدل های مختلفی در بازار یافت می شوند ؛ اما برای بنر وینیل باید از دستگاه مخصوص به خود استفاده کرد ، چرا که رنگدانه ها در این روش مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند . اکو سالونت ، سالونت و یو-وی روش های مختص تولید بنر وینیل از نوع لارج فرمت جوهر افشان می باشند که در بین آن ها ، خروجی روش یو-وی کیفیت و مقاومت بالاتری دارد .
قیمت چاپ بنر با روش وینیل
قیمت این نوع از چاپ در شرکت های تبلیغاتی تفاوت دارد ؛ اما مهمترین عامل در تعیین قیمت آن نوع جوهر مصرفی ، نوع دستگاه لارج فرمت ، کیفیت در خواستی از سوی مشتری و تعداد نسخه یا متراژ بنر می باشد.
کاربردهای چاپ بنر وینیل
ویژگی های منحصر بفرد این چاپ سبب شده تا تولید کننده گان کاغذهای دیواری نیز به استفاده از آن ترغیب شده و آن ها را در دو نوع چسب دار (پشت چسب دار) برای نصب سریع تر و بدون چسب تولید کنند . اکثر مصرف کنندگان کاغذ دیواری مشکلات زیادی را برای تمیز کردن آن ها دارند که می توان به عایق نبودن این محصولات در برابر آب و رطوبت اشاره کرد ، اما وارد شدن وینیل به این صنعت باعث شده است تا کاغذ دیواری هایی با کیفیت ، رنگ و طرحی بهتر و همچنین عایق در برابر آب تولید شود .

بنر وینیل شبکه ای
تمام تبلیغ هایی که در محیط باز نصب می شوند (بجز بیلبوردها که دارای صفحه ای ثابت هستند) در معرض وزش باد قرار داشته و کشیده می شوند . نصابان بنرهای تبلیغاتی در گذشته با ایجاد چند سوراخ روی بنر سعی در رفع این مشکل می کردند ولی با اینکار نمای زیبای محصول و ماهیت آن را تحت الشعاع قرار می دادند ، ولی بنرهای وینیل شبکه ای با استحکام بالا و ساختار ویژه خود توانسته است ضمن انتقال پیامش ، در برابر وزش باد مقاوم بوده و نظر مشتریانی را که تمایل به پرداخت هزینه های گزاف برای بیلبوردهای تبلیغاتی ندارند را به خود جلب کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.