چاپ بنر نمایشگاهی

چاپ بنر نمایشگاهی : می دانیم که نمایشگاه یا Exhibition در حقیقت بازاریست که معاملات در آن به نحوی خاص ، سوای حالت های سنتی انجام پذیرفته و مبادلات در آن تنها معطوف داد و ستد کالا در برابر وجوه مادی نمی شوند . در تعریفی کلی می توان گفت که نمایشگاه محلی برای گرد هم آمدن ارائه دهندگان یک کالا ، خدمت یا اثر در کنار متقاضیان خرید ، بهره گیری ، مشاهده یا تجربه آن ها می باشد . در این مکان که خرید و فروش های رایج تحت اسلوب و قواعد خاصی انجام می پذیرند ، اقلام ، اطلاعات ، خلاقیت یا اختراعاتی که پیش از این به صورت عمده و همه گیر قابل دستیابی نبوده ارائه شده و یا افراد و مجموعه هایی که بواسطه جمع شدن بهترین های حوزه فعالیتی خود تمایلی به عقب ماندن از این قافله نداشته و نمی خواهند خیل عظیم مشتاقان حرفه خود را از دست بدهند ، در آن شرکت می کنند .

اگرچه وقتی از نمایشگاه و به طور خاص چاپ بنر نمایشگاهی سخن می گوییم ، این ضیافت می تواند در قالب بازارهای مکاره (مانند جمعه بازار) ، نمایشگاه‌ های محلی ، منطقه ای ، ملی ، بین‌المللی عمومی یا تخصصی و … برگزار شود ، اما عموماً تصویری از نمایشگاه‌ های بین‌المللی تهران ، مصّلی یا شهر آفتاب به عنوان اماکنی که سالانه مأمنی برای برپایی این محافل هستند به ذهنمان می آید .

در این اماکن که سالانه پذیرای صدها نمایشگاه داخلی و بین المللی به موازات یکدیگر و به صورت همزمان هستند ، همه مجموعه های شرکت کننده لزوماً شرکت هایی نام آشنا ، ثروتمند ، معتبر و قدرتمند نمی باشند . به عنوان مثال زمانی که یکی از اپراتوران تلفن همراه سالنی وسیع و گران قیمت را در نمایشگاه الکامپ تحت اجاره و اختیار خود در می آورد ، این بدان معنا نیست که شرکت های کوچک حقی و مجالی برای خود نمایی ندارند ؛ چرا که اگر چنین بود دیگر غرفه هایی با متراژ کم و فضایی محدود تر تعریف نمی شدند . با توجه به این توضیحات شرکت در این رویدادهای مهم حق هر فرد یا مجموعه ای می باشد که قصد معرفی برندش را به مخاطبین و مشتریان بالقوه اش داشته و در پی بهبود جایگاه فعلیش است .

با صرف نظر از مجموعه های متعددی که میلیون ها تومان صرف ساخت دکوری می کنند که ممکن است دفعات بعدی به کارشان نیاید (چرا که ممکن است ویژگی های ساختاری غرفه بعدی آنان مانند ارتفاع یا مساحت سطحش با غرفه کنونی مطابقت نداشته باشد) ، بسیاری از غرفه داران به منظور معرفی خود مستلزم استفاده از راهی ارزان ، گویا ، کاربردی و با قابلیت استفاده مجدد می باشند . با عبور از ارائه هدایای تبلیغاتی و … که صحبت در آن در این یادداشت نمی گنجد ، چاپ بنر نمایشگاهی به عنوان پدیده ای که دارای ویژگی های فوق می باشد :

  1. سبب می شود تا رنگ تعریف شده برای برند شما که با نام و لوگوی تجاریتان مزین شده است در معرض دید مخاطبین قرار گرفته و در کنار ست شدن با البسه کارمندان و صرف اندکی ذوق و سلیقه – حتی با وجود جای کم و بودجه ای محدود – نیز به چشم آمده و بدرخشد .
  2. چاپ بنر نمایشگاهی در ابعاد مختلف و با متدهای گوناگونی میسر است که این کار سبب می شود تا غرفه شما از یکنواختی درآید . به عنوان مثال چاپ بنر دیواری یا استند های نمایشگاهی سبب می شود تا قدرت خود را روی یک بخش معطوف نکرده و شانستان را برای جذب رهگذران با قلّاب های گوناگون امتحان کنید .
  3. بنر های مذکور تاریخ انقضا ندارند و با اندکی هوش و آینده نگری می توان آن ها را به کرّات استفاده کرد . به عنوان مثال معرفی شرکتتان و شرح اقدامات خود پدیده ای نیست که قدیمی شده یا کاربردی نباشند (هرچند ممکن است به آن افزوده شود) ، اما تا پیش از پیدایش شرحی جدید حتی می توان آن را در خود دفتر کاریتان نیز استفاده کنید . این در حالیست که اگر مسائل مالی برایتان مهم نیست ، می توانید در اقدامی کاملاً متضاد اما تاثیر گذار ، با درج تاریخ و مشخصات نمایشگاه مورد نظر ، عمر استفاده از این اثر را محدود کرده اما با چاپ آن به صورت اختصاصی برای این واقعه تاثیر بیشتری بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.