چاپ بنر منو

چاپ بنر منو : با مراجعه به رستوران های مختلف ، عاملی که میان همه آن ها مشترک می باشد وجود لیستی از نام غذاهای طبخ شده در این مجموعه ، مواد به کار رفته در هریک از آن ها و قیمتشان می باشد . در همین رابطه چه در رستورانی لوکس در یکی از گران ترین نقاط پایتخت که از منویی استفاده می کند که خود آن به تنهایی صد ها هزار تومان ارزش دارد و چه در یک شهرستان دور افتاده که شاید کاغذی بی ارزش با چاپی بی کیفیت وظیفه انتقال اطلاعات مذکور به مشتریان را دارد ، ارائه دانستنی های مورد نیاز مشتری به وی با حفظ جایگاه و توقع او هدف مشترک همگان از ارائه منو می باشد .

 

در همین رابطه بسیاری از اغذیه فروشی ها – فست فودی ها – برای انتقال اطلاعات غذاهای موجود به مشتریان ، به راه های مختلفی متوسل می شوند که در کنار منوهای کوچک و برگه ای فوق الذکر ، چاپ بنر منو یکی از این طرق می باشد .

اگرچه راه های فراوانی برای ساخت این منوی بزرگ وجود دارد اما در موارد متعددی بسیاری از آن ها گران قیمت بوده ، برخی از آنها دارای تاریخ انقضا می باشند و از همه مهمتر دسته ای از این منو ها نیز در منافات با اصول بهداشتی یک غذاخوری  هستند . اگر بخواهیم به صورت موردی به این گزاره ها بپردازیم می توانیم بگوییم که استفاده از تابلوی فلکسی برای برخی از ساندویچی های کوچک و محقر هزینه تراشی گزافی بوده و فرد مذکور نمی تواند از عهده مخارج آن برآید . تاریخ انقضاء هم از این روی بیان شد که با توجه به نوساناتی که قیمت برخی از محصولات اولیه طبخ غذا دارد ، حتی اگر صاحب امتیاز یک رستوران علاقه ‌ای به تغییر مکرر قیمت‌ها نیز نداشته باشد ، بنا به شرایط خرید مواد اولیه و همچنین بالا رفتن هزینه ها مجبور به تغییر اعداد و ارقام می شود ؛ به همین دلیل اگر از چاپ های دائمی برای درج قیمت استفاده کنند ناچار می شوند یا تابلو را به کلی تعویض کرده و یا با ظاهری ناخوشایند ، قیمت قبلی را ناپدید و قیمت جدید را روی آن درج نمایند . در خصوص غیربهداشتی بودن نیز می توان به برخی از تخته سیاه هایی که با گچ روی آن نام محصولاتی نوشته شده و امکان جابجایی اطلاعات را نیز برای یک سرآشپز ممکن می کنند اشاره کرد . این نوع منو ها اگر در جلوی درب یک کافه ، رستوران ، غذا خوری یا کترینگ قرار گیرد علاوه بر داشتن موارد فوق ، بسیار شیک و زیبا نیز می باشد ، اما وقتی بالای سر مواد اولیه یا کنسول پخت و پز قرار می گیرند دردسر ساز شده و ممکن است ذرات موجود روی آن که احتمال ریختنشان داخل غذا وجود دارد به ذائقه برخی مشتریان خوش نیاید .

 

همه این توضیحات از این روی عرضه شد تا به چاپ بنر منو برسیم . چاپ بنر به عنوان منو سبب می شود تا همه مجموعه ها بتوانند  بستری مناسب برای بیان همه اطلاعاتی که می‌خواهند در اختیار مشتریان شان قرار بگیرد در اختیار داشته باشند . به عنوان مثال یک مغازه دار می تواند با توجه به عرض فضایی که در اختیارش بوده و یا و محیطی که می‌خواهد در آن تبلیغ کند، بی آنکه محدودیتی در طول و عرض منو داشته باشد ، بنر مورد نظر خود را سفارش دهد . در همین راستا او می‌تواند از هر تصویری که مدنظر داشته بر روی این تابلو استفاده کرده و با سلیقه خود رنگ زمینه ، رنگ فونت ، نوع فونت و همچنین لوگوی محل کسبش را معین نمایند .

 

از همه مهمتر در چاپ بنر منو این امکان وجود دارد که قیمت های هر محصول نانوشته بماند تا  کارفرما بتوانند بنا به صلاحدید خود قیمت ها را بواسطه ماژیک یا نوشت افزارهای دیگر درج نمایند ؛  تفاوت عمده این روش به ویژه برای افرادی که استطاعت مالی بالایی برای تعویض مکرر تابلو منوی خود ندارند با دیگر روش ها ، امکان پاک کردن و تحریر مجدد قیمت ها با گذشت زمان می باشد که این عامل سبب می شود تا در صورتی که تنها تغییرات موجود ، افزایش و کاهش قیمت ها باشد بتوان از این محصول تا سال ها استفاده کرد .

 

نهایتاً لازم به ذکر است که به جز مراکز فروش خوراکی و تنقلات (آبمیوه گیری ها ، سوپر پروتئینی ها ، قصابی ها و …) که با چاپ تصویر محصولاتشان می توانند مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب نمایند (مانند تصویر یک پیتزا که محرکی برای یک فرد گرسنه است ) ، اصولاً هر حرفه ای که می تواند خدمات یا محصولاتش را به تفکیک معرفی کرده و قیمتی ثابت برای آن در نظر گیرد ، مستعد چاپ بنر منو می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.