چاپ بنر تولد کودک

چاپ بنر تولد کودک : حتی اگر کودکی تاریخ تولدش را نداند ، حتی اگر آشنایی چندانی با این مراسم نداشته باشد و به بیانی عامیانه “عقلش نرسد” ، حتی اگر تا سال ها پس از به دنیا آمدن نیز مراسمی که برای وی گرفته شده است را به خوبی به یاد نیاورده و یا مراسم های پیشین را به فراموشی بسپارد ، باز هم این پدر و مادر هستند که سالروز زمینی شدن وی را جشن گرفته و علاوه بر بزرگداشت این روز که به شادی می گذرد ، خاطره ای به طرق مختلف برای سال های بعدی وی ثبت می کنند .

در همین رابطه ، اگر چه به گفته هرودوت ایرانیان نخستین انسان هایی روی زمین هستند که سالگرد تولدشان را جشن می گیرند ، اما بزرگداشت تولد کودکان به شکل امروزی که پدیده ای وارداتیست ، طبعاً متاثر از فرهنگ غربی می باشد . در تولدهای خارجی ، معمولاً کودکان با جمع شدن در حیاط منزل میزبان ، به بازی ، شادی و سرور مشغول شده و در کنار لذّت بردن از هوای آزاد یک بعدازظهر مطبوع ، با اجرای برنامه شخصیتی جذاب برای آن ها – شخصیت های کارتونی ، کامیکی یا ابر قهرمانی ، عروسکی و افرادی از این جرگه – سرگرم می شوند ، این در حالیست که ممکن است والدین تک تک افراد نیز در این جشن حضور داشته و آنان نیز در این خوشحالی شریک شوند .

اگرچه ایرانیان از سرود تا نحوه شادی تولد را تا حد زیادی بومی سازی کرده و اینک روشی مختص به خود دارند ، اما می توان به برخی ویژگی ها که در سال های اخیر به این روند افزوده شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته نیز اشاره کرد . به عنوان مثال اگر در دهه های پیشین استفاده از کاغذهای رنگی در تزئین فضای جشن تولد از اهمیت بالایی برخوردار بود ، در سال های اخیر چاپ بنر تولد کودک به عنوان یک عمل جالب توجه در دستور کار خانواده های زیادی قرار گرفته است .

چاپ بنر تولد کودک در قدم اول مسبب تعریف یک طرح کلی (Theme) برای مهمانیست ، بدین ترتیب که شخصیت کارتونی محبوب کودک یا کاراکترهایی که با سن و سال وی در تضاد نیستند انتخاب شده و لباس ، طرح روی کیک ، نقش ظروف یکبار مصرف ، کادو ها ، کلاه های تولد و … نیز متناسب با آن تهیه می شوند . با اینکه شاید این کار به نظر برخی اسراف یا زیاده روی در هزینه ها باشد ، اما به این باید نکته اندیشید که این هزینه ها در هر صورت تخصیص خواهند یافت و خرج می شوند ، حال چه بهتر که در شمایلی مشابه و هماهنگ باشند . از سویی دیگر چنانچه این رویه هر سال یا چند تولد در میان تکرار شود ، سبب می شود تا شناسنامه ای برای هر سال بوجود بیاید که با مشاهده هر تصویر بتوان سال وقوع آن را تشخیص داد .

انتخاب بنر تولد کودک و طرح های روی آن امری کاملاً سلیقه ایست و خانواده ها چنانچه قصد استفاده چند باره از آن را داشته باشند ، می توانند بدون قید نام شخص یا سن خاصی ، از آن برای سال ها و برای مراسم زادروز ده ها نفر استفاده کنند . اگر هم منحصر بفرد بودن آن برای هر نفر یا هر دوره مد نظر باشد ، می توان با ذکر نام ، سن تولد ، چاپ عناصر مورد علاقه وی یا تصاویر فرد مورد نظر از بدو تولد تا رسیدن به سن آن روز خاص حال و هوایی ویژه به آن بخشید . تولد کودکان در پایان به برش کیک ، بازکردن کادوها و انداختن عکس ختم می شود که جملگی در در صدر مجلس اتفاق می افتد ؛ در همین رابطه چاپ بنر تولد کودک در ابعاد گوناگون و متناسب با فضای نصب می تواند همانند کنفرانس های مطبوعایت دارای محیطی (Zone) ایده آل اما فانتزی و شاد برای زمینه همه این اتفاقات باشد .

در انتها لازم به ذکر است که مجموعه بلوط چاپ به عنوان سامانه چاپ بنر مفتخر است تا طرح های متنوع و پرتعداد خود در خصوص چاپ بنر تولد در گالری تارنمای پیش روی تقدیم نگاه مخاطبین خود کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.