چاپ بنر بزرگ

یکی از پرکاربردترین وسایل زندگی انسان در قرن بیست و یکم پرینترها  می باشند . این وسیله که در کنار مانیتور یکی از مهمترین سخت افزارهای خروجی هر رایانه می باشد ، می تواند ماحصل هزاران فعل و انفعال دیجیتالی ، الکترونیکی و مکانیکی را در قالب تصاویر نمایش دهد . شاید بتوان اواسط دهه 80 میلادی را نقطه شروعی برای چاپگرهای امروزی دانست ، جایی که تصاویر در کسری از زمان و بدون مشقت بر روی کاغذ آمده و روی آن نقش می بستند ، عملی که پیش از این برای چاپ تصاویر دوربین عکاسی در تاریک خانه و یا برای چاپ نوشته و نمودار توسط ماشین تحریر انجام می شد . این وسایل که در ابتدا از ساختاری جوهر افشان بهره مند بودند ، با پخش ذرات ریزی از رنگ مشکی و به خلق تصاویر سیاه و سفید می پرداختند ؛ روندی که برای چاپ متون  و نمودارها بسیار مطلوب بود ، اما برای چاپ تصاویر رنگی محدودیاتی ایجاد می نمود که این نقصان نیز با ساخت مدل های رنگی برطرف شد . امروزه با گذشت قریب به 3 دهه از تولد این دستگاه ، مدل های سوزنی (کیفیت پایین – آلودگی صوتی بالا – قیمت پایین – چاپ به کمک ایجاد سوراخ های ریز و متعدد و تزریق جوهر) ،  لیزری (هزینه شارژ و تعویض کارتریج زیاد بوده و در آن جوهر بواسطه پرتو لیزر بر روی صفحه کاغذی می نشیند ) ، خطی ( نقش خط به خط تصاویر) ، صفحه‌ای (چاپ یکجای تصاویر) ، حرارتی (مانند چاپگرهای فروشگاهی که با حرارت فاکتور مشتری را بر روی کاغذی مخصوص صادر می کنند ) ، چاپگر جت ( مصارف صنعتی ) و در جدیدترین مدل خود با نام چاپگرهای 3 بُعدی ( با قابلیت ساخت جسمی 3بعدی ) ساخته شده اند اما می توان چاپ تصویر بر روی ماده ای جز کاغذ را یکی از محبوب ترین دستاوردهای آن دانست . چاپ بنر به عنوان یکی از این دستاوردها در سال های اخیر سبب شده است تا یکی از زیر شاخه های تبلیغات بصری وارد مرحله ای جدید گردد . چاپ بنر در گرو محدودیت های فراوانی قرار دارد . به عنوان مثال کیفیت تصویر اولیه ، کیفیت اسکنر چاپگر ، سرعت چاپ ، میزان مهارت اپراتور ، ماده اولیه ، مرغوبیت رنگ و ده ها عامل دیگر وجود دارد که سبب تولید بنری با کیفیت می شود . این چاپگرها که تعدادشان در محیط پیرامون ما نیز کم نیست ، کمابیش یک کار را انجام می دهند ، اما تفاوت میان مجموعه های چاپ بنر در توانایی آن ها در ارائه خدماتی بی همتا مشخص می گردد . به عنوان مثال ، در دنیای تبلیغات بنری که جلب توجه مخاطب رابطه مستقیمی با ابعاد ، رنگ و کیفیت محصولات دارد ، چاپ بنر بزرگ سبب ایجاد این تمایز می شود . در حال حاضر ، بزرگترین چاپگر دنیا ، قابلیت چاپ بنری در ابعاد 12×50 متر (600متر مربع) را دارد ، با صرف نظر از این پرینتر غول پیکر که به Infinitus معروف بوده و تحت مالکیت مجموعه Big Image Systems می باشد ، پرینترهای رایج توانایی چاپ بنر هایی در عرض 5 متر را دارند . با کمک این چاپگر – که مجموعه بلوط چاپ نیز از آن بی بهره نیست – امکان چاپ تصویری یکدست و با کیفیت در عرض 5 متر و طول دلخواه وجود دارد که سبب می شود نظر هر انسانی به سوی آن جلب شود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *