چاپ بنر با کیفیت بالا

با مشاهده محیط پیرامون خود ، بیلبورد های تبلیغاتی ، تلوزیون ، شبکه های اجتماعی ، کتب ، مجلات و ده ها راه ارتباطی دیگر میان اصحاب رسانه – صاحبان سرمایه و مردم ، به کرّات با لغت «کیفیت» مواجه می شویم . روغن یا محصولات لبنی با کیفیت ، وضوح تصویر و کیفیت بالا ، مسابقه یا بازیکنی با کیفیت و یا  سطح کیفیت خدمات پزشکی ، به عنوان گوشه ای از این مواجهات ، با اینکه هیچ ارتباطی به یکدیگر نداشته و مربوط به پدیده های مجزایی هستند ، اما مبیّن یک مفهوم هستند . اما به راستی معنای کیفیت چیست؟! کیفیت یا «چونی» به استاندارد و شاخصی برای نمایش مرغوبیت و مطلوبیت یک کالا یا خدمت در حوزه رقابتی تعریف شده هریک می گویند . کیفیت در خصوص انسان ها نیز بر شایستگی و لیاقت یک فرد برای جلوس بر یک مسند یا پوشیدن یک کسوت دلالت دارد . در ادبیات و زبان فارسی ، کیفیت همواره در کنار کمیت نشسته است ، به عبارتی دیگر ، این دو عامل با تعیین مرغوبیت و تعداد یک آماره به تصمیم گیری صحیح در خصوص متغیر فوق کمک می کنند . در دروس تجربی (به عنوان مثال فیزیک) متغیرهای کمی قابلیت اندازه گیری به کمک میزان و معیاری مشخص را داشته (مانند طول به کمک متر ، زمان به کمک ساعت ، جرم به کمک ترازو و … )  و متغیرهای کمی صرفاً نمایشگر وضعیت یک پدیده نسبت به هم نوعان آن می باشند ؛ از این رو می توان گفت که کیفیت امری نسبیست ، بدین معنا که برای اظهار نظر در مورد کیفیت یک کالا یا فرد ، وجود اقلام و افراد دیگر برای مقایسه کیفی و تعیین سطح آن لازم است . در مثال های فوق ، به کیفیت تصاویر یک عکس یا تلوزیون و وضوح آن ها اشاره شد . در این مثال ، شاید بتوان ادعا کرد که در زمان ظهور اولین عکس دوربین های عکاسی ، از کیفیت تصویر آن به صراحت سخنی به میان نیامده است ، چرا که پیش از آن تصویری مشابه وجود نداشته است تا با چنین پدیده ای مقایسه شود . حالتی که در سال های بعدی و با تکامل صنعت چاپ و اختراع دوربین فیلم برداری ، سینما و تلوزیون کمتر تکرار شد . اولین نسل تلوزیون ها ، گیرنده هایی سنگین و حجیم بودند که ساعت ها صرف گرم شدن و نمایش اولین تصویر در آن ها می شد . امروزه تلوزیون های پیشرفته ای وجود دارند که با تکیه بر تکنولوژی 4K و سه بعدی ، حس تجربه ای عینی از تصاویر را به کاربران خود می دهند . اینکه امروزه کیفیت چنین تلوزیون هایی نظر ما را جلب می کند ، به دلیل تجربه استفاده از تلوزیون های سیاه و سفید ، رنگی و لامپ تصویر دار ، پلاسما ،   LED و ده ها تکنولوژی دیگر بوده است که سبب شده است تا بتوانیم تفاوت ها و مزایای آن را حس کنیم . در مبحث چاپ بنر با کیفیت بالا نیز قواعد کلی جز این نیست . زمانی که نسل ما پلاکارد های پارچه ای یا تبلیغات دست نوشته به کمک رنگ بر روی شیشه فروشگاه های بزرگ و دکان های کوچک را مشاهده کرده است ، به راحتی می تواند به کیفیت بالای چاپ بنر امروزی اعتراف کند . در همین اثنا ، وجود پرینتر های گوناگون ، استفاده از کارتریج های مرغوب ، استفاده از تصاویر با کیفیت ، وجود اپراتوری مجرب و استفاده از متدی نوین سبب می شود تا نمونه های امروزی نیز در مقایسه با یکدیگر بر روی یک سکو قرار نگرفته و تفاوت کیفیت در آنان نیز به وضوح مشاهده گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *