پلات لمینت

پلات لمینت : چنانچه از همراهان همیشگی بلوط چاپ بوده و یادداشت های هفتگی ما را دنبال کرده باشید ، مستحضر هستید که بنرها در زمره نگاره هایی قرار می گیرند که توانایی بقا و استقامت در شرایط نامطلوب جوی را داشته و می توانند در برابر باران ، برف ، باد و طوفان ، تابش مستقیم نور خورشید و سایر عوامل تهدیدکننده جوی تا ماه ها ظاهر مطلوب خود را حفظ نمایند .

با توجه به اینکه مدیای مورد نظر ما دارای چنین ویژگی هایی می باشد ، طبیعیست که از نظر ساختاری نیز مستلزم داشتن حداقل هایی بوده و از نظر جنس محصول نیز دارای بافتی محکم و استوار است . این تراکم بالا با وجود محاسنی که دارد فاقد زیبایی در فواصل نزدیک بوده و چنانچه ناظری آن را از چند سانتیمتری مشاهده کرده یا این محصول در فضایی بسته و اصطلاحاً داخل یک چاردیواری نصب شود ، هیچ ظرافت و جذابیتی نخواهد داشت .

طبیعیست که به دلیل وجود شرایطی مطلوب و استاندارد از نظر جوی و فقدان مخاطراتی که وجود یک بنر با جنسی سخت و مقاوم را ضروری می کند ، عملاً این پدیده کاربرد خاصی نداشته و مستلزم جایگزینی با محصولی با ساختاری چشم نواز تر می باشد .

پلات لمینت

در اینجاست که پلات لمینت وارد گود شده و به عنوان مدیایی Indoor یا داخلی وظیفه انتقال اطلاعات مُبلّغ را به دوش می کشد .

این محصول که عملاً تصویر ، متن یا نمادی چاپ شده بر روی کاغذ کوتد یا گلاسه با ساختاری شبهه مقوایی بوده و با کمک لایه ای لمینت یا سلفون در برابر پارگی ، چروک ، لوله شدن ، خیس شدن یا تغییر رنگ می شود ، امروزه به عنوان اصلی ترین مدیا از خانواده چاپ بنر در فضاهای داخلی شناخته می شود .

از مهمترین ویژگی های این محصول می توان به کیفیت و وضوح بسیار بالای آن ها ، چاپ با حداکثر عرض 1.5 متر و همچنین پایه آب بودن جوهر آن اشاره کرد .

با توجه به این توضیحات می توان ادعا کرد که اکثر قریب به اتفاق سازه های نمایشگاهی از قبیل استندهای خوش آمدگویی ، معرفی یک محصول ، میز کانتر یا تم رنگی یک غرفه ، سازه های تبلیغاتی یا بازاریابی به ویژه در مراکز خرید به عنوان جانشینی بدون “بک لایت” برای چاپ فلکس ، نگاره های هنری و نمایشگاهی (مثلاً نمایشگاه کاریکاتور از چند هنرمند یا نمایش آثار یک عکاس ) ، چاپ نقشه های با کیفیت برای دانشجویان یا شرکت های معماری و همچنین پوسترهایی غول پیکر با رویکرد داشتن عمری طولانی از جمله مهمترین کاربردهای این محصولات هستند .

 

با توجه به اینکه می توان این محصولات را پس از چاپ و لمینت کردن برش داد ، مشاهده این محصولات در قالب ، ابعاد و اشکال مختلف امری عجیبی به نظر نرسیده و می توان مصادیق فراوانی را برای آن مثال زد .

مهمترین مزایا و معایت پلات لمینت

با توجه به اینکه معیار و شاخص سنجش ما برای ویژگی ها و شرح مزایای یا معایب این محصول بنرها هستند ، در نتیجه با شرح تفاوت های چاپ بنر و پلات لمینت به بررسی آن ها می پردازیم :

• کیفیت بسیار بالاتر تصویر چاپ شده با پلات نسبت به بنر
• با نیم نگاهی به هزینه های بالاتر پلات ، زیبایی ، کیفیت و شفافیت این محصول بسیار بیشتر از بنر هاست .
• بر خلاف بنر ، پلات محصولی مختص فضاهای داخلیست .
• بنرها قابلیت تولید و چاپ در عرض های بزرگ (مثلاً 5 متر) را دارند ، در صورتی که این عدد برای پلات بیش از 1.5 متر نیست .
• سرعت نقش بستن تصویر روی پلات در مقایسه با بنر بیشتر است ؛ بدیهیست که جوهر پلات زودتر خشک می شود .
• برخلاف بنر ، پلات محصولی برای مشاهده از فواصل نزدیک است .

در نهایت لازم به ذکر است که این محصولات در انواع لمینت های مات ، برّاق ، سلفون مخملی و سلفون ماسه ای تولید می شوند که در یادداشت های بعدی به شرح هریک خواهیم پرداخت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *