نکات چاپ بنر

امروزه چاپ بنر به کمک پرینترهای با کیفیت و پر ظرافت ، جای دست نوشته های قدیمی را گرفته است . هریک از ما به روشنی به یاد داریم که تا قریب به یک دهه پیش ، در سطح جامعه منظور از بنر ، تهیه پلاکاردهایی بود که به مناسبت هایی خاص نگاشته می شدند . بازگشت زوار از عتبات عالیات ، عرض تسلیت به مناسب درگذشت یکی از دوستان و آشنایان و همچنین عرض تبریک یا  تسلیت به مناسبت های ملی و دینی عمده ترین کاربردهای چاپ بنر بود . با گذشت زمان و ظهور چاپگرهایی پیشرفته ، امکان استفاده از هرگونه طرح و رنگ بر روی پارچه های مقاوم پلاستیکی – و نه تنها پارچه های کنفی – مهیا شد و این خود مقدمه ای بود تا گستره استفاده از بنر نیز وسعت یابد . امروزه از چاپ بنر علاوه بر کاربرد های گفته شده و تبلیغات در زمینه هایی استفاده می شود که درک آن در دهه های پیشین مشکل می نمود . به عنوان مثال چاپ بنر برای بزرگداشت یک شخصیت یا تبریک تولد وی ، چاپ بنر برای پوشاندن دیواره هایی عریض و طویل یک بنا (مانند ضلع شمال غربی میدان ولیعصر) ، استفاده از این پدیده در استادیوم های ورزشی و حمایت از تیم محبوب و… گوشه ای از کاربردهای نوظهور این پدیده است که در سال های قبل به دلیل عدم وجود سخت افزار مورد نیاز ، خروجی قابل قبولی نیز نداشته و رایج نبوده اند . همه این تغییرات و محاسن زمانی مفید و قابل قبول می باشند که محصول نهایی دارای کیفیت بالایی باشد ، به عنوان مثال بنری مورد پسند است که در آن رنگ ها دارای کیفیت و شفافیت بالایی بوده و کاملا قابل تمایز باشند . از سوی دیگر ، استفاده از پارچه ای با گِرم استاندارد و شرایط مرغوب شرطی اساسی در چاپ بنر می باشد . در مواقع متعددی دیده شده است که افراد متقاضی چاپ بنر ، شخصاً طرح مورد نظرشان را طراحی می کنند ، این امر به خودی خود هیچ دردسری بوجود نمی آورد به شرط آنکه ابعاد کلی بنر ، جزئیات طراحی ، مد رنگ (CMYK به طور مثال)  ، فرمت چاپ  و ذخیره فایل (TIFF) مورد نظر به خوبی رعایت شده باشد . مساله قیمت نیز نه تنها در چاپ بنر ، بلکه در اکثر امور خدماتی یکی از فاکتورهای حائز اهمیت می باشد . شما برای خرید یک کالا ، با تجسس در اینترنت یا پرس و جو از فروشندگان مختلف ، می توانید قیمت تقریبی آن را محاسبه کرده و هزینه ای متناسب با قیمت محصول بپردازید اما در امور خدماتی اینچنین نیست . در همین مثال فوق ، ممکن است اختلاف فاحشی میان قیمت دو تابلوساز وجود داشته باشد ، در حالی خروجی کارشان کیفیتی یکسان دارد . لذا پیشنهاد می شود که علاوه بر مقایسه نمونه کارهای قبلی هریک ، از نوع دقیق پارچه ، رنگ های مصرفی و حتی پرینتر آن ها نیز اطلاعاتی کسب کنید و پس از آن کار را به فرد اصلح بسپارید . بنرهای امروزی بر روی پارچه های مات و براق چاپ می شوند ؛ دانستن این نکته که بنر مذکور در چه مکانی تعبیه می شود بر عهده متقاضیان است ، به همین دلیل ارائه اطلاعات کامل و بیان جزئیات به متصدی چاپ سبب می شود تا وی بر حسب تجربه ، پارچه ای متناسب استفاده کند . در نهایت طریقه تا کردن صحیح یک بنر ، حمل و نقل مناسب و نصب اصولی آن از موارد مهمیست که کمتر به آن ها توجه می شود . بسته بندی غیر اصولی بنر پس از اتمام چاپ سبب می شود تا خطوطِ تا و زاویه های ایجاد شده ، نمای بنر را تحت تاثیر منفی قرار داده و یا زودتر از موعد مقرر از بین ببرد . در نصب بنر نیز استفاده از پانچ به کسانی پیشنهاد می شود که استقرار محکم و ساکن بنر برایشان در اولویت است ، در حالی که نصب آن با گیره زمان کوتاهتری را می طلبد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *