قیمت چاپ بنر فوری

مثلث پروژه به شکلی سه ضلعی گفته می شود که رسم آن با بزرگترین مساحت ممکن هدف ماست . این مثلث که از سه ضلع هزینه ، کیفیت و زمان تشکیل شده است و با نام مثلث منابع نیز شناخته می شود ، در صورتی که بالاترین کیفیت ممکن را با حداقل هزینه و زمان در اختیارمان قرار دهد ، به مطلوب ترین نحو ممکن نیز رسم خواهد . در تحقق این هدف ، مهم نیست که پروژه در حال انجام ساخت یک ایستگاه فضایی باشد ، تولید یک برنامه تلوزیونی باشد یا چاپ بنر ، در هر اقدامی که این سه عامل در آن دخیلند ، بهینه کردن متغیرها هدف همه انسان ها می باشد ، حتی اگر مستقیماً به مفاهیم علمی و کنترل پروژه ای آن فکر نکرده باشند . در زندگی روزمره ما ، ده ها دو راهی وجود دارد که تحت مثلث فوق قابل ارزیابی می باشند ؛ به عنوان مثال عزیمت از سمت محل کار به سوی منزل با اتوبوس و تاکسی امکان پذیر است . در راه اول ، فرد با هزینه کمتری به منزل خود خواهد رسید ، اما انتظار در هوای باز برای رسیدن اتوبوس ، تجمع افراد پرتعداد در اتوبوس ، عدم امکان نشستن ، معطلی بیشتر در ترافیک به دلیل جثه بزرگتر این وسیله نقلیه و توقف های متعدد این خودرو ، زمان رسیدن به منزل را افزایش و کیفیت طی کردن مسیر را کاهش می دهد . در گزینه ای دیگر ، شما قادرید تا با تاکسی ، همین مسیر را در مدت زمان کمتر ، با کیفیت و آرامشی بیشتر اما با هزینه ای سنگین تر طی کنید . اگر گزینه های سفر با پای پیاده ،  مترو ، آژانس ، خودروی شخصی ، پیک موتوری و ماندن در محل کار را نیز در نظر بگیرید ، طیف وسیعی از گزینه ها در برابرتان قرار خواهد گرفت ؛ گزینه هایی که مطلوبیت آن ها توسط شما تعریف شده و نیاز و شرایط شما شانس انتخاب یکی را از دیگری بیشتر می کند . در همین مثال ، انتخاب فردی که پول زیادی برای رفت و آمد ندارد ، فردی که در اثر نقاهت و آسیب دیدگی توانایی جابجایی ندارد یا فردی که برای انجام اموری عقب افتاده در منزل عجله دارد هیچ شباهتی دیده نمی شود . چاپ بنر نیز به عنوان نوعی پروژه – هرچند کوچک – از موازنه فوق پیروی می کند . اگر در چاپ بنر کیفیت به دو حالت خوب و بد ، زمان به دو حالت سریع و کند و هزینه به دو حالت گران و ارزان تقسیم شوند ، طبق اصول جایگشت و احتمال ، 2×2×2 حالت برای ثبت این سفارش پیش خواهد آمد که با حذف حالات کاملاً نامطلوب ،  چاپ بنر خوب – سریع – گران ، خوب – کند – ارزان و چاپ بنر بد- سریع – ارزان نمونه ای از این رخدادها می باشند . همانند توضیحات فوق ، انتخاب چاپ بنر مطلوب و ایده آل ، با توجه به خواسته مشتری متفاوت خواهد بود ، اما با توجه به عنوان این مقاله ، چاپ بنر با فرض ثبات کیفیت هرچه سریعتر انجام پذیرد ، قیمت آن نیز بالاتر می رود . در حالات استاندارد و سفارشات معمولی ، برای چاپ 1 محصول ( افزایش تیراژ نیز خود متغیری تاثیر گذار در قیمت گذاریست که در این مقاله از دخالت دادن آن اجتناب شده است ) جداولی از پیش تعیین شده است که قیمت پایه آن ها را نمایش می دهد . با فرض اینکه چاپ بنر 10 اُنس با کیفیت معمولی 5.000 تومان باشد ، قیمت این محصول با کیفیت عالی به 10.000 و در صورت تعجیل در چاپ بنر به 15.000 نیز خواهد رسید . در پایان لازم به تذکر است که این قیمت ها حقیقی نبوده و جنس بنر ، نوع دستگاه ، نوع چاپ و ابعاد بنر نیز در قیمت نهایی آن تاثیر گذارند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *