فلکسی فیس

فلکسی فیس : با مشاهده محصولاتی که در محیط اطرافمان می بینیم یا از آن ها استفاده می کنیم ، گاهی با پدیده های متعددی بر می خوریم که ریشه های غیر ایرانی داشته و به تأسی از ماهیت وارداتی بودن خود ، نامشان را نیز از زبان های دیگر همراه خود آورده اند . اگرچه فرهنگستان زبان فارسی روزگاری با حساسیت زیاد در پی جایگزین کردن اسامی فارسی و عنوانی متناسب با گویش ایرانیان برای نامگذاری این محصولات یا خدمات بود ، اما شاید بتوان حجم بالای اختراع ، اکتشاف و واردات ، تعریف پدیده های نوظهور بی شمار ، عدم امکان اسم گذاری برخی از آن ها ، عدم استقبال عموم مردم در استفاده از این اسامی جدید یا وجود مواردی بسیار مهم تر و در اولویت را دلیل عدم رسیدگی به برخی نمونه های کم اهمیت تر دانست .

فلکسی فیس

فلکسی فیس ها به عنوان یکی از همین محصولات ، پدیده هایی در امر تبلیغات میدانی و عرضه بصری محصولات مختلف هستند که در زمره کالاهای بدون نام فارسی قرار داشته و به همین ترتیب وارد فرهنگ مردم شده اند .

نکته جالب در خصوص این محصولات این است که همانند بسیار دیگری از محصولات وارداتی ، همان نام فلکسی فیس نیز روی آن ها پایدار نمانده و با خلاصه شدنشان به “فلکسی” تحت همین نام معرفی شده و مورد استفاده قرار می گیرند .

در تعریفی که از فلکسی ها ارائه شد ، عرضه داشتیم که این محصولات در حقیقت بنرهایی کم ضخامت هستند که توانایی عبور نور از خود را داشته و می توانند در همان کسوت تبلیغاتی ، در حالی که دربردارنده نگاره ای هستند ، بواسطه نور پشت خود مطلب نگاشته شده را روشن نمایند . بدین ترتیب در طول شب نیز دیده شده و علاوه بر کاربردهای تبلیغاتی ، به عنوان ابزاری دکوراتیو و وسیله ای برای تزئین محیط های داخلی نیز به کار می روند .

نا گفته نماند که در روند چاپ فلکس در مقایسه با چاپ بنر ، محویات تصویری به طریقی پررنگ تر و با قدرت بیشتری چاپ می شوند تا وجود چشمه نور به تضعیف نگاره ها و اخلال در نحوه نمایش مطالب منجر نشود .

کاربرد فلکسی

فلکسی فیس یا فلکسی عنوانیست که هم به تابلوهای پشت نوردار (چارچوب فلزی ، رشته های لامپ و مدیای الیافی آن) ، هم به پارچه ای که روی آن چاپ می شود و هم به این روش پرینت و تولید تابلو اطلاق می گردد ، اما به طور صحیح ، آنچه که در منابع مرتبط با Backlit Flex Face ذکر شده است در حقیقت به سطحی که تصویر روی آن نقش می بندد فلکسی می گویند .

با گذر از این توضیحات می توان کاربردهای فراوانی برای فلکسی فیس ها برشمرد که عمده آن ها در فضاهای داخلی نمود پیدا می کنند . به جز تابلوی سردر برخی فروشگاه ها در فضای باز (که به دلیل قرارگیری در معرض تابش نور خورشید ، باد و بوران ، گرد و غبار و حتی فضولات پرندگان با سرعت بیشتری مستهلک شده و نیازمند تعویض هستند) ، از این محصولات برای تبلیغ یک کالا ، برندی خاص ، نمایش یک محصول نوظهور به ویژه در سازه های نمایشگاهی و زیبا سازی محیط های داخلی و گاه غیر تجاری با استفاده از تصویر مناظر یا آثار هنری استفاده می شود .

آیا چاپ فلکسی فیس گران تمام می شود ؟

برای افرادی که با این محصولات آشنایی ندارند ، در نگاه اول این محصولات واسطه های گران قیمتی برای تبلیغات بوده و افراد یا مجموعه هایی که توانایی و تمایلی برای صرف هزینه به منظور معرفی بیشتر خود و جذب مشتریان گذری ندارند ، بنر ، شبرنگ یا شیشه نوشته راهکار موثرتری به نظر می رسد .

اینکه در بدو سفارش این محصول ، قیمت فلکسی از بنر بیشتر می شود شکی نیست که دلیل آن هم قیمت ادوات تکمیلی از جمله باکس گالوانیزه یا رشته های لامپ یا LED است که این تفاوت را ایجاد می نماید .

اما چنانچه به صورتی منطقی به این قضیه نگاه کنیم ، می بینیم که بنر ها نیز برای روشنایی نیاز به چشمه های نوری دارند که بواسطه پرژکتورهای قوی و پر مصرف در اطرافشان امکان نمایش محتوای چاپ شده را فراهم می آورند . در نتیجه اینکه کمابیش هزینه هایی که برای سیستم نورپردازی از جیب کارفرما خارج می شود در هر دو حالت نزدیک یکدیگر بوده و از نظر مالی چاپ بنر رجحانی بر پرینت فلکسی ندارد .

این در حالیست که با گذشت زمان ، هزینه های چاپ بنر و فلکسی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و چنانچه فردی از طرح تابلوی تبلیغاتی خود خسته شد ، مالکی مغازه خود را به مستأجر جدیدی اجاره داد ، مجموعه ای قصد برجسته کردن محصول جدیدی را پیدا کرد یا در اثر عوامل نامساعد و گذر زمان طرح مورد نظر مخدوش شد ، می تواند تنها فلکسی مورد نظر را تعویض کرده و بدین ترتیب جلوه تازه ای را به باکس نورانی خود ببخشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *