بورس تابلو فلکسی

بورس تابلو فلکسی : اگر در معنای بورس کنکاشی کنیم می بینیم که مفهوم آن بازاریست که داد و ستد و معاملاتش ، حول خدمت و کالایی خاص یا با شیوه ای منحصر بفرد انجام می گیرد ، مرکزی از تجمع عرضه کنندگانی با حوزه کاری مشابه . این کلمه در کشور ما بیشتر به بازار اوراق بهادار و سهام تعلق می گیرد اما در فرهنگ عامه بورس یک کالا به معنای این است که در آن بازار آن کالا یا خدمات مورد نظر بیش از بقیه اقلام ارائه می گردند. اجازه دهید که این موضوع را با طرح مثالی برای شما روشن سازیم ؛ به عنوان مثال همه می دانند که بورس کالاهای برقی در تهران در خیابان لاله زار است و در این خیابان اکثریت مغازه ها به فروش کالاهای برقی و الکتریکی مشغول هستند . در نتیجه می توان راسته این خیابان و فرعی های آن را بورس این محصولات و خدمات مربوط به آن دانست .
سوالی که اکنون پیش می آید این است که چرا مردم برای خرید یک کالا سعی می کنند تا به بازار بورس آن کالا رفته و جنس مورد نظر را از آنجا تهیه کنند؟ در واقع انتظار مردم از بازار بورس یک کالا چیست که در مغازه ها و مناطق دیگر براورده نمی شود؟ از مهمترین دلایلی که مردم را به بازار بورس یک کالا یا خدمات می کشاند تنوع اجناس و همچنین پایین بودن قیمت ها است. اکثریت مردم با این تفکر که مثلاً در بورس میوه ( که همان میدان تره بار های اصلی محسوب می شود ) انواع مختلفی از میوه جات را می یابند و قیمت آنها از مغازه میوه فروشی که در نزدیکی آنها است پایین تر می باشد به سراغ بازار بورس آن می روند و این مهم ترین توقع و انتظار مردم است که در بازار بورس یک کالا بتوانند به راحتی کالای مورد نظر خود را یافته و با پایین ترین قیمت ممکن آن را بخرند. در اکثر مواقع این طرز فکر درست است اما در مورد بورس تابلوی فلکسی چطور؟ آیا در مورد تابلوی فلکسی مکانی وجود دارد که قیمت های آنجا به نسبت مکان های دیگر ارزانتر است ؟
در رابطه با تنوع باید خدمت شما عرض کنیم که همانطور که مثلاً در زمینه پوشاک تنوع مختلفی وجود دارد در حوزه چاپ بنر و فلکسی نیز این بحث وجود دارد اما عمق تنوع به نسبت کالاهای دیگر کمتر است. در همان بحث میوه جات اگر ده ها مدل میوه و سبزیجات در بازار موجود باشد در مورد فلکسی خام فقط تعداد محدود و مشخصی برند و مارک مختلف در داخل کشور موجود است که از چند کشور محدود وارد ایران می شود ؛ بنابراین مغازه یا مجموعه ای که تمام این تعداد از مارک های موجود را داشته باشد به خودی خود یک بورس فلکسی محسوب می شود به طوریکه اگر فردی تمام مغازه هایی که به چاپ فلکس مشغول به کار هستند را جستجو کند نمی تواند فلکسی خامی با برند متفاوت دیگری بیاید.
از سوی دیگر در حوزه قیمت فلکسی نیز از آنجایی که تعداد و قیمت مواد خام محدود و مشخص است و همچنین خدماتی که ارائه می گردد در چهارچوب خاصی که صنف چاپخانه ها ارائه می کند قیمت گذاری می شود ، هزینه ساخت یک تابلو در این سوی شهر با هزینه ساخت همان تابلو در سوی دیگر شهر تقریباً یکسان خواهد بود. بنابراین برای کسانی که به این دلیل به دنبال بورس تابلوی فلکسی هستند که بتوانند با پایین ترین قیمت ، متنوع ترین خدمات را دریافت کنند باید عرض کنیم که متنوع ترین مواد خام ( فلکسی و بنر خام ) از تمام برند های موجود در کشور و با کیفیت ترین خدمات چاپ و ساخت تابلو فلکسی را می توانند با پایین ترین قیمت ممکن در مجموعه چاپ بلوط پیدا کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.