انواع چاپ پلات

انواع چاپ پلات : در یادداشتی که در هفته گذشته تقدیم حضورتان شد گفتیم چاپ پلات به نقش بستن تصویر بر روی مدیایی از جنس کاغذ کوتد یا گلاسه با عرض زیاد گفته می شود که پرینترهای معمولی توانایی تولید آن ها را نداشته و چند ویژگی شاخص دارند :

  1. به دلیل نصب در فضاهای داخلی و فاصله کم مخاطبین از آن ها – بر خلاف چاپ بنر که این مسأله در آن اهمیت زیادی نداشت – نیازمند داشتن کیفیتی ۷۲۰ DPI در تصاویر مورد نظر هستیم .
  2. به دلیل همین کیفیت بالا در نمایش تصاویر ، به منظور چاپ عکس ها و پوسترهای حرفه ای ، ساخت سازه های نمایشگاهی ، تولید استندهای تبلیغاتی ، امور هنری ، ظهور نقشه های معماری و … مورد استفاده قرار می گیرد .
  3. به دلیل حساسیت بالا نسبت به رطوبت ، باد ، باران یا نور خورشید ، معمولاً در فضای باز مورد استفاده قرار نمی گیرد .
  4. به کمک روکش لمینت یا سلفون شفافیت بیشتری یافته و به سادگی خم ، لوله ، لک ، سیاه ، پاره و چروک نمی شود .
  5. علاوه بر سرعت بیشتر تولید آن در مقایسه با چاپ فلکس و بنر ، از هزینه بالاتری نیز نسبت به آن ها برخوردار است .

انواع چاپ پلات

با مرور مهمترین ویژگی این محصولات ، اینک نوبت به آن رسیده است تا در خصوص انواع چاپ پلات مطالبی را تقدیم حضورتان کنیم . این نوع چاپ و مدیا با تأسی از امکانات و اختیاراتی که پرینترهای ایندور در اختیارشان می گذارند ، در ۴ گروه اصلی چاپ پلات لمینت مات ، لمینت براق ، سلفون مخملی و سلفون ماسه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و بنا به ویژگی هایی که هریک دارند مورد استفاده متقاضیان قرار می گیرند .

پلات لمینت مات

شاید بتوان این شاخه را پرطرفدارترین محصول از انواع چاپ پلات دانست . همانطور که از نام لمینت مات برمی آید ، این محصول با عدم بازتاب شدید نور ، تنها تصویر مورد نظر را نمایش می دهد .

به همین دلیل در استندهای تبلیغاتی که مبلّغ مایل به بیان نقطه نظرات خود بوده ، روی نمایش محصولش اصرار دارد یا در سازه های نمایشگاهی که لوگو یا رنگ سازمانی مجموعه ای بواسطه این سازه ها نمایان می گردد استفاده می شوند .

ناگفته نماند که در گالری های هنری که آثار هنرمندانی در قالب تصویر یا پوستر نمایش داده می شود ، مات بودن این محصولات امکان عکس و فیلم برداری با کیفیت تری را بواسطه عدم بازتاب نور به وجود می آورد که می توان به عنوان نکته مثبت دیگری از این محصول به آن اشاره کرد .

پلات لمینت براق

به طور خلاصه هر آنچه که در خصوص لمینت مات برشمردیم در نمونه برّاق آن برعکس است در نتیجه این پدیده را می توان محصولی کم طرفدار تر از گزینه نخست دانست ، با این حال عده ای جلب توجه مخاطب را عاملی مهمتر از توانایی وی در عکاسی دانسته و با استفاده از این نوع پلات به ویژه در اماکن بسیار پر نور که حتی خوانایی این نگاره نیز در جهت هایی مخدوش و محدود می شود ، در پی ارائه پیام خود هستند .

در خصوص سازه های نمایشگاهی و نوع لمینت استفاده شده در آن دو دیدگاه کلی وجود دارد .

نخست اینکه افرادی که از طرفداران مدل های مات هستند معتقدند که رنگ های سازمانیشان با وجود انعکاس کم نور ، آرامش و اعتماد بیشتری به مخاطبین القاء می کنند ؛ در حالی که طرفداران مدل های براق ، جنب و جوش و هیاهوی نمایشگاه را با چنین بازتابی همسو دیده و از آن به عنوان عاملی برای جلب توجه یاد می کنند .

در مجموع می توان نظر هر دو گروه را محترم شمرده و به مزایا و معایب هریک اندیشید .

پلات سلفون مخملی

چنانچه انواع چاپ پلات را با دست لمس کرده باشید ، می توانید نرمی مدل خاصی از آن را که در برخی کارت های ویزیت هم به کار می رود در ذهن خود تداعی کنید که با اصطکاک کم خود ، با وجود اینکه تأثیری روی خوانایی یا ظاهر مطالب ندارد ، اما به شدت مدیای مقابل دیدگانمان را جذاب و شیک می کنند .

این نوع سلفون که عملاً جنبه تزئینی داشته و به مقاومت بیشتر اثر کمک می کند ، قیمت بالاتری هم نسبت به دو مورد قبلی دارد .

پلات سلفون ماسه‌ای

این محصول نیز همانند مدل های مخملی عاملی برای افزایش استحکام و مقاومت مدیا می باشد و تأثیری در میزان بازتاب یا کیفیت تصویر ندارد ، با این حال به دلیل داشتن ساختاری شبیه ماسه ، زمانی که به آن دست می زنیم فراز و فرودهایی را حس می کنیم که دقیقاً وجه تسمیه نامگذاری آن نیز می باشد .

به عنوان سخن پایانی لازم به ذکر است که شما می توانید در بخش سفارش آنلاین وبسایت چاپ بلوط ، انواع پلات در گرماژ ۱۷۰ و ۱۹۰ گرم با کاغذ های کوتد و گلاسه تا عرض ۱.۵ متر را سفارش داده و پس از ارسال تصویر مورد نظر خود با فرمت های لایه بسته Tiff و PSD ، در اسرع وقت محصول دلخواهتان را تحویل بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.